Most, hogy elolvastam egyik kedvenc írónőm összes magyarul megjelent kötetét, és ezt a molyos kitüntetésemmel is igazolni tudom, úgy gondoltam, összeszedem, hogy miket írtáltam össze róla az évek során.

blog_220.jpg

Ez a téma már csak azért is megfelelő a régi posztok első listájához, amit ígértem a 2017-es terveimről szóló bejegyzésben, mert a blog legelső posztja is Agatha Christie-ről szólt. Az önéletrajzáról írtam akkor, 2009-ben. Még ugyanebben az évben elolvastam a másik önéletrajzi könyvét, amelyet a régész férjével közel-keleti ásatásokon átélt élményeiről írt. Aztán jött Charles Osborne átirata A.C.egy színdarabjából, meg egy regénye, amit még nem olvastam.

2010-ben nem olvastam semmit kedvenc írónőmtől, vagy vele kapcsolatban, de aztán 2011-ben megint belehúztam, elolvastam pl. az összes Westmacott álnéven írt könyvét: Távol telt tőled tavaszom, Az élet súlya, A lányom mindig a lányom, Az óriás kenyere, Befejezetlen portré. De közben jutott még időm a színdarabjaira is, egy novelláskötetre, olvastam ezt és ezt angolul, ezt németül, valamint Laura Thompson csodás életrajzát.

Az életrajzi könyvek olvasása a későbbi években is folytatódott: olvastam Jared Cade kötetét, és mivel fanatikus vagyok Christie-vel kapcsolatban, mint ahogy írom is ebben a bejegyzésben, természetesen meg kellett szereznem a jegyzetfüzeteiről szóló irományok mindkét kötetét is. Ezek kapcsán is ígérgettem az életmű újraolvasását, és most már elárulhatom, hogy a feltétel a házunk felépülése volt, ami már két éve megtörtént, de az A.C. könyveimet még nem olvastam újra. Most nem ígérek semmit, talán egyszer majd sorra kerül ez is bokros teendőim közepette. 

2013-ban olvastam még egy novelláskötetét, aztán meg 2014-ben a Grand Tour című úti beszámolóját, és még ugyanebben az évben Sophie Hannah regényét. Utána egy jó ideig megint semmi, mígnem jött a Molyon ez a kitüntetés, és kiderült, hogy két könyve még kimaradt. Ezeket még gyorsan elolvastam (a januári összefoglalóban majd írok róluk), és most még fáj a fogam az Sophie Hannah újabb könyvére, illetve a karácsonyi krimikre.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr6512149729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása