meseanyu 2021.08.04. 13:57

Júliusi zárás

Beszerzések (1):

Kedves barátok voltak nálunk látogatóban, és tőlük kaptuk ezt a csodaszép albumot, ami remélhetőleg jó tippeket ad majd ahhoz, hogy milyen kirándulásokat tegyünk kishazánkban:

covers_615771.jpgKocsis Noémi: Magyarország

Részlet a fülszövegből: "777 ​lenyűgöző és izgalmas hazai utazásra csábít a Bakancslista – Magyarország. Páratlan ötletekkel szolgál, ha csak egy rövid kiruccanásra, hétvégi kirándulásra vagy akár hosszabb országnézésre vágynánk – családdal, barátokkal vagy a párunkkal, nyugalmas feltöltődésre vagy épp aktív pihenésre áhítozva, bakancsot húzva vagy elegáns ruhába bújva, pazarul elengedett pénztárcával vagy éppen fillérekből kivitelezve a nagy kalandot."

Olvasások (17):

covers_669481.jpgA júliust A. J. Finn Nő az ablakban című regényével kezdtem, amit kedves szomszédasszonyomtól kaptam ajándékba. Előtte úgy voltam ezzel a történettel, hogy majd megnézem filmen, mert biztos jó a sztori, de irodalmilag meg nem hiszem, hogy egy nagy szám. Ebben óriásit tévedtem, úgyhogy a sors keze volt a dologban, hogy mégis eljutott hozzám, mert nagy kár lett volna kihagyni. Nagyon jó a szerző stílusa, egyszerre hangulatosan lassú folyású, de a rövid fejezetek miatt pörgős is. Szépen ír a főszereplő érzéseiről, inkább lélektani mint vadul akciós, és persze ott a nagy, régi ház, ami számomra mindig szerethető kulissza. A sztori meg eléggé csavaros, csak egy dologra jöttem rá, de arra viszonylag hamar, na az eléggé mellbevágó lett volna, ha nem sejtem, de azért utána is jött még jócskán meglepetés.

covers_386788.jpgAztán jött a Blandings és vidéke, ami idei beszerzés, és elsősorban azért került sorra, mert titkon hajtok a Wodehouse kitüntetésre, ami azért még  a messzeség ködébe vész, mert rengeteg könyvet írt a csávó, de próbálok innentől havonta egyet sorra keríteni. A könyv egyébként igazi vakációs olvasmány volt, az első része, a Blandinsgben játszódó történetek, a időtlen nyár, az angol kastélyok lakóinak láblógató életmódjának számomra rendkívül szimpatikus hangulatát hozták, persze megspékelve egy-egy hihetetlenül vicces kalamajkával. Sokszor hangosan nevettem, annyi jó poén volt. A második részével se volt semmi hiba, de valahogy Blandings nekem az igazi.

covers_675906.jpgViszkok Fruzsi Tedd rendbe az életed! című könyvét sem terveztem elolvasni mostanában, de egyik barátnőm olyan kedvesen ajánlotta és kölcsönadta, hogy ezt is beillesztettem a júliusi olvasmánylistámba. Nekem nem mondott olyan sok újdonságot, de persze én eléggé benne vagyok ebben a témában, és nincs is káosz sem a lakásomban, sem az életemben, úgyhogy ezért csak egy hangyányit vontam le, mert egyébként olvasmányos, okos és szép kötet, és kedvelhető a szerző stílusa is. Egyáltalán nem bánom, hogy elolvastam.

covers_551242.jpgEgy könyvet olvastam a várólista-csökkentés keretében is. A Lélekdoki szuper volt, nem is tudom, miért nem olvastam én még Marie-Aude Murailtől. Nagyon bejön a stílusa, a világlátása. Egy csomó kényes témát elővesz (Dúró Dóra már veheti is elő a darálót), de olyan szívvel, olyan empátiával, olyan szépen lekerekítve a történeteket, hogy az ember lelke kivirágzik. Jó lenne még tovább olvasni a sorozatot, mert imádtam a főszereplőket, az egész hangulatát. Lehet, hogy ezért kell majd megtanulnom franciául? ;-) Mindenesetre a szerző többi könyvét is sorra kerítem, remélem azok is ilyen jók. UPDATE: Közben kiderült, hogy jön a Lélekdoki folytatása magyarul. Köszi, Könyvmolyképző!

covers_36436.jpgAgatha Christie-től ebben a hónapban a  Láthatatlan kéz című regényét olvastam. Ez megint egy különleges darab volt, mert Miss Marple csak a vége felé tűnt fel, és igen marginális volt a szerepe. (Persze azért a gyilkosra ő jött rá.) Sokáig gyilkosság sem történt, csak névtelen levelek voltak, meg egy öngyilkosság. A főszereplő nagyon szimpatikus testvérpár próbált beilleszkedni a kis falu életébe, az ő szemszögükből tárultak elénk a tipikus vidéki figurák, és volt romantikus szál is, szóval hangulatilag csillagos ötös. A rejtély is jó volt, hiszen nem jöttem rá, ki a gyilkos, úgyhogy megint egy abszolút szórakoztató darabot sikerült választanom.

covers_617285.jpgA tavaszi polcról is elolvastam egy könyvet, Veronica Henry Második otthonunk című regényét. Kicsit nehezen indult be számomra, féltem is, hogy nem lesz meg a már ismerős jó élmény, de aztán beszippantott, és nagy élvezettel olvastam. Csuda kellemes, vidéki hangulata van, még az őszhöz is kedvet kaptam, pedig nem annyira kedvelem, annyira szépek voltak a leírások. A történet meg a szokásos, múltbéli titkokkal, jelenbéli romantikával, szimpatikus szereplőkkel, finoman adagolt, jó üzenetekkel. Semmi különösebb extra, „csak” egy rendkívül korrekt, szórakoztató regény.

covers_656251_1.jpgA hónapot Casey McQuiston regényével, a Vörös, fehér és királykékkel zártam. Napjainkban nagyon kell ez a könyv, főleg Magyarországon, úgyhogy az alapötletért és a fontos üzenetekért csillagos ötös jár. A politikai része nagyon tetszett, a romantikus (és főleg az erotikus) szál viszont nekem egy kicsit sok volt, ezért vontam le egy fél csillagot. De persze elismerem, hogy ennek nagy része szükséges volt, megkockáztatom még esetleg felvilágosító céllal is. Egyedi a stílusa és a szerkesztése, de nekem néha követhetetlenek voltak a párbeszédek vagy az események, és ez egy kicsit eltávolított a szövegtől. De összességében izgalmas volt, szórakoztató, és még meg is hatódtam olykor, úgyhogy ajánlom.

covers_678466_1.jpgBelefért még jó pár gyerekkönyv is a júliusba, a zsűrizendőkön kívül elolvastam például a nagy "botránykönyvet", a Micsoda családot.Tényleg rendkívül kártékony könyv. ;-)Két aranyos mese, cuki, színes rajzokkal, kedves, vicces, hétköznapi szituációkkal. Rövid szöveg, strapabíró kivitel, pont a legkisebbeknek való. Csak annyiban különbözik a megszokottól, hogy az egyik mesében két anyuka, a másikban pedig két apuka alkotja a szülőpárt. Hogy mik vannak! :-) Aki az ilyeneken fennakad, annak javaslom a Modern család című sorozat megtekintését, hogy szélesítse egy kicsit a látókörét. Piros pont a győri könyvtárnak, hogy beszerezte.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr416648634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása