meseanyu 2017.02.22. 09:29

Jane Austenról

blog_233.jpg

A kép ebből a filmből van. Imádtam!

A második, életmű olvasásért járó molyos kitüntetés, amit meg szeretnék szerezni, Jane Austen könyveiért jár, és ehhez is már csak két kötetet kell elolvasnom, úgyhogy remélem, meglesz még idén. Ennek örömére összegyűjtöttem, mi minden Austennal kapcsolatos volt itt a blogon az évek során.

A legtöbb könyvét még a blog előtt olvastam, kamaszkoromban, de egy-két rövidebb lélegzetű műve még elmaradt, így írtam itt a Meggyőző érvekről, A klastrom titkáról és a Lady Susanról.

Olvastam két életrajzot is: Carol Shields és Claire Tomalin tollából.

Ezután pedig jöttek a mindenféle folytatások, újragondolások: fikciók Jane Austen hőseiről, vagy akár magáról az írónőről, mint pl. Syrie James regénye, amely egy kitalált Austen-napló. Ezt nagyon szerettem, és szórakoztatónak találtam Joan Aiken regényeit is: itt, itt és itt írtam róluk. Julia Barrett viszont csalódást okozott, így tőle csak egy kötetet olvastam. Hasonlóan jártam Stephanie Barronnal is, bár ott a második könyv után adtam fel. (Ja, és itt írom, hogy beterveztem a Büszkeség és balítéletet németül, na az, khm, nem következett be.) Annál inkább tetszett viszont P.D. James könyve, A halál jár Pemberley-ben. És milyen jó, hogy újraolvasom ezeket a bejegyzéseket, mert most látom, hogy a sorozatot se néztem meg azóta se: na, ezt sürgősen pótolni kell. (Bár annyi olvasnivalóm van, hogy megfogadtam, az esti, közös sorozatnézések mellett nem nézek semmit, úgyhogy lehet, hogy nyárra marad, de azt hiszem, csinálok egy ilyen nyári listát a snitten, hogy semmiképpen se felejtsem el.)

Végül elolvastam még az Austenlandet is, ami ha nem is nyűgözött le teljes mértékben, azért legalább nem untatott. Azóta viszont jó ideje nem olvastam semmi ilyesmit, de most, mint fentebb  írtam, a plecsni igérete felvillanyozott (szánalmas :-))), úgyhogy majd referálok, ha sikerrel járok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr4812264048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása