meseanyu 2015.01.21. 10:27

Darcy visszatér

pemberly_1.jpg

A Halál jár Pemberley-ben című regény már nagyon régóta izgatja a fantáziámat, de amikor megjelent, éppen ott tartottam, hogy nem nagyon tetszetteket ezek az austeni utánérzések, féltem az újabb csalódástól, ezért halogattam. Aztán hallottam az idős szerzőnő halálhírét, aki egyébként ugyanúgy 1920-ban született, mint a nagyapám, és 94 éves korában hunyt el, öregapám után egy hónappal. És csakúgy, mint a Papa, szinte az utolsó pillanatig úgy élt, ahogy érdemes élni, aktívan, hiszen ez a könyve is csupán három éve jelent meg. Szóval most egyfajta kegyeletből, emlékezésképpen, úgy gondoltam, sort kerítek erre a kötetre, és nem kerülgetem tovább, mint macska a forró kását. Megkönnyebbülésemre, nem volt oka a félelmemnek, mert bár néha vontatott és számomra a végétől eltekintve nem túl izgalmas krimi volt, azért határozottan ügyesen hozta Austen világát, stílusát. Látszik, hogy James jól ismerte a nagy előd munkásságát, számtalan apró geget, kikacsintást fedezhet fel az, aki, mint én is, olvasta Austen regényeit. Ez tetszett, meg egyébként is az a fanyar humor, ami az egész könyvet belengi, meg persze a finom romantika, Darcy és Elizabeth szép kapcsolata, a házasság hatodik évében is meglévő nagy szerelmük. Jó volt újra találkozni Mr. Bennettel, belőle lehetett volna kicsit több is, jó volt látni Pemberley-t is, bár erről is olvastam volna még, részletesebben, élénkebben, vidámabban. De persze az egészet determinálta maga a bűntény, illetve a nyomozás, bírósági tárgyalás akkori menete, ami számomra kicsit unalmas volt. Valószínű olvasok még viszont a szerzőtől, ígéretesnek tartom a stílusát, igényességét. És persze feltétlenül meg kell néznem a könyvből készült sorozatot is.  

pemberly.jpg2012-es kiadás a XXI. század kiadótól, a városi könyvtárból kölcsönözve. Kellemes, igényes kiadás, szép, arányos, ízléses a címlap.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr17093919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása