Több mint egy éve olvastam Carol Shields rövidke kis Austen-életrajzát, és most jött el a pillanat egy nagyobb lélegzetű, átfogóbb műre. Tomalin könyvével már régóta szemezgettem, fel is írtam a beszerzendők listájára, de aztán véletlenszerűen szembejött a könyvtárban, és persze nem bírtam otthagyni.

Tomalin műve lényegesen alaposabb mint Shieldsé, ezért nem is baj, hogy ilyen sorrendben olvastam, mintha az lett volna a bevezető, egyfajta szinopszis ehhez a részletes munkához. A fő erőssége Tomalin életrajzának azonban számomra nem a rengeteg adat, a becsülendő kutatómunka, és a korrekt hivatkozások, jegyzetek, hanem az az olvasmányos stílus, amellyel a könyvet legalább olyan kellemessé teszi,  mintha egy fordulatos regény lenne. Persze ehhez biztosan kell a Jane Austen és/vagy a kor iránti elkötelezettség, engem mindenesetre nagyon jól elszórakoztattak a mindennapok leírásai, az már szinte csak bónusz volt, hogy többet tudhattam meg az egyik kedvenc szerzőmről.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr983020787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása