meseanyu 2015.12.07. 11:29

Hornbyt a fa alá!

 

A minap, amikor ajánlottam valakinek Hornby új könyvét, rémülten tapasztaltam, hogy van, aki még nem ismeri szívem egyik csücskét, úgyhogy most gyorsan promózom a szerzőt, mert még van időtök elrongyolni a könyvesboltba és beszerezni valamit (bármit, ide értve a könyveiből készült filmeket is) tőle szeretteiteknek, szerintem garantált sikert arattok majd.

hornby.jpg

Egy könyv (a 31 dal) kivételével mindent olvastam tőle, és írtam is róluk (kivéve a Hogyan legyünk jók?-ról, mert azt valószínű még a blog előtti életemben olvastam):

Vájtfülűek brancsa

Fociláz

Hosszú út lefelé (és a film)

Pop, csajok, satöbbi (és a film)

Betoncsók 

A meztelen Juliet

Egy fiúról (és a film)

És az új regénye, a Vicces lány, ha nem is a legjobb tőle, de igazi letehetetlen, finom humorú könyv, egy olyan világról, ami nem gondoltam, hogy különösebben érdekel, és mégis nagy élvezettel olvastam róla. Mert ugyan a vígjátéksorozatokat szeretem, de a hatvanas évek nem tartozik a kedvenc korszakaim közé, ezért nem igazán tudtam, mi fog majd megragadni egy ebben az időszakban forgatott vígjátéksorozat és főhősnőjének történetében. Persze azért számoltam Hornbyval, mert hogy ő mindenről érdekesen ír, azt már a focis könyvével is bizonyította, így rögtön meg is rendeltem a kötetet, amint megjelent (mostanában ritkán csinálok ilyesmit), és azonnal el is olvastam (ilyet meg még ritkábban csinálok). Tehát a lényeg most sem az volt, hogy miről ír Hornby, hanem az, hogy hogyan. Lazán de mégis mélyrehatóan, zseniális lélekábrázolásokkal, szerethetően esendő szereplőkkel. Volt benne egy kis feminizmus, egy kis kiállás a melegek mellett, egy kis romantika, egy kis önironikus britség. Összességében egy nagyon hangulatos, nagyon szórakoztató regény, egy igazi Hornby, egyik nagy kedvencem most sem okozott csalódást. Úgyhogy olvassátok! Mindegy, hogy melyik könyvét!

vicces.jpg2015-ös kiadás az Európától, saját tulajdon. Nagyon ízléses kis kötet, szépek a színei, és minden rajta van a címlapon, ami fontos a könyvben: a tévé, a hatvanas évek és Sophie, a vicces lány.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr648145392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása