meseanyu 2016.04.11. 13:13

Nick és Norah

blog_2.png

Még karácsony előtt olvastam Rachel Cohn és David Levithan másik könyvét, amely olyannyira el is varázsolt, hogy amikor megláttam a Nick és Norah-t, tudtam - még az eléggé vegyes vélemények ellenére is - nekem ezt olvasnom kell. Szerencsére nem kellett csalódnom, mert  a szerzőpáros ezt a történetet is nagyon jól összerakta. Bár kell a 16-os karika, mert sok minden van, ami nem ártatlan szűzleányok szemének és fülének való, de az egész mégis ugyanolyan édes, romantikus történet, mint a másik. Megint ott volt New York, mint a számomra nagyon kedves kulisszák egyike, és ehhez jött a jó kis punk-rock zene, a klubbok, és az a fajta csodás, tombolós éjszaka, amikor bármi megtörténhet, és ami annyira tud az embernek hiányozni, ha már nem tizen-huszonéves. A szerzőknek ismét sikerült két szimpatikus, nem mindennapi tinédzsert belehelyezniük ebbe az izgalmas, inspiráló környezetbe. Norah sokban hasonlított rám, a gyötrődései, bizonytalanságai, önbizalomhiánya mellett még az apró kis egyezések, ráismerések is (pl. hogy csak a coca-colát szerette, és állította, hogy ízről megismeri), amelyek anyira élvezetessé tudnak tenni egy történetet. Norah kereste a nagy szerelmet, ahogy én is annak idején, és találkozott Nick-el, ezzel a félistennel, akivel én is szívesen találkoztam volna zsenge ifjúságomban, de persze Nick épp egy hülye libával szakított, akin még nem tudott túllépni:, hát ezzel kezdődött ez a fura éjszaka. Ha kíváncsiak vagytok, hogyan folytatódott, akkor olvassátok el ezt a jó kis regényt! Igen haladós, én kb. két nap alatt végeztem vele, pedig ez nem nagyon jellemző rám. És ajánlom a filmet is, amit még gyorsan a hétvégén sikerült megnézni. Jó feldolgozás, bár egy-két dolgot megváltoztattak, de a lényeg, a hangulat maradt. Mondjuk Nick szerepét inkább neki adtam volna, Tris és Caroline megtestesítője sem győzött meg, Norah viszont jó volt, és úgy az egész nagyon rendben volt. 

blog_80.jpg

blog_79.jpg2015-ös kiadás a Tilos az Á Könyvektől, a városi könyvtárból kölcsönözve. Tetszik a borító, ha nem is az az "eldobom az agyam tőle" módon, de korrekt, és a külföldiek között sem találtam sokkal jobbakat. Azt mindenképpen értékelem, hogy nem filmes. Maga a kiadás meg a már megszokott strapabíró, igényes puha kötés.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr958587260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása