meseanyu 2015.06.04. 19:49

Pipacs

Mint már írtam, volt mit ünnepelnünk május vége felé közeledve: szülinapom, házassági évforduló, na meg Katinka belső vizsgái is mind ötösre sikerültek. Úgyhogy fogtuk magunkat és egy péntek estére helyet foglaltunk a győrújbaráti Pipacsba. Egyszer már próbálkoztunk a hellyel, anyák napján szerettünk volna ott enni, de akkor telt ház volt. Most szerencsére volt hely, meg közeli parkoló is, így csak egy kis sprintbe került, hogy a zuhogó esőben (akkor volt az a pár napos özönvíz) fedél alá kerüljünk. Az étteremben ekkor még nem volt vendég rajtunk kívül (este hatkor), engem mondjuk ez cseppet sem zavart, de Tibor azért parázott, hogy igaza lesz a sógornőmnek, hogy nem jár ide senki. Családi kapcsolataink egy része ugyanis Győrújbaráton lakik, de nem voltak még a Pipacsban, mert pont szemben van vele a Sarokház (amely méltatlanul túlértékelt vendéglátóipari egység szerintem), ahol ők törzsvendégek, és mégis hogy venné ki magát, ha átpártolnak a konkurenciához. Mondjuk így utólag konkurenciának nem nevezném, a két éttermet nem lehet egy napon említeni, teljesen más súlycsoportban vannak, ezt az is bizonyítja, hogy a Pipacs bekerült az ország 100 legjobb étterme közé a Gault Millau szerint 12 ponttal. Összehasonlításképpen: nagy kedvencünk, a Viator, 13 pontos, tehát a művelt franciák szerint a Pipacs csak egy hajszállal marad el tőle.

A hely nem túl nagy, de nagyon barátságos, tetszettek a színes székek meg a tábla a falon, tényleg franciás, bisztrós hangulatot sikerült ide varázsolni. Meleg időben szerintem a terasz is nagyon kellemes lehet, nem kizárt, hogy még az idén azt is kipróbáljuk.

img_0858.JPG

 

A pincéreknek is franciásan hosszú kötényük van, ezt mindig nagyon bírom, és nagyon kedvesek, nincs semmi tudálékosság meg sznobság. Mivel először egyedül voltunk, természetes volt a sürgölődnek körülöttünk, de amikor kezdett megtelni a hely sem vesztett a színvonalából a kiszolgálás, végig készségesek, de nem tolakodóak voltak.

A választék szerintem kielégítő, főleg, hogy a sima étlap mindig kiegészül az úgy nevezett Piacos ételekkel, amelyek a fekete táblán szerepelnek, és mindig az idénynek megfelelő alapanyagokból készülnek, most a spárga, eper és rebarbara volt soron. Én rögtön innen választottam előételt, grillezett kecskesajtot spárgával. Aztán Tibor is azt kérte.

img_0857.JPG

De előtte még felszolgálták az étvágygerjesztő falatkákat, ami csirkecombfilé volt rántva,  kis szószocskákkal (paprikás és vaszabis) meg puha kenyérrel:

img_0856.JPG

Főételnek én malacot ettem petrezselymes krumplipürével, meg isteni lilahagyma-lekvárral, ami sajnos lemaradt a képről:

img_0859.JPG

Tibor bárányt evett zöldborsóval:

img_0860.JPG

Katinka pedig parmezánban sült jércemellet grillezett zöldségekkel:

img_0861.JPG

Isteni volt a főételem, de egy részét átruháztam Tiborra, hogy tudjak desszertet enni, málna fagyis creme brulée-t választottam:

img_0862.JPG

Katinkának is sok lett a kaja ( nagyon bőségesek voltak az adagok), így az övét meg elcsomagoltattuk, hogy beleférjen még a desszert. Ő természetesen csokisat választott, mint mindig:

img_0863.JPG

Összességében nagyon meg voltunk elégedve mindennel, úgyhogy mint fentebb is írtam, biztos visszajövünk még ide. A számla pedig átlagos volt, az ár-érték arány mindenképpen kiemelkedő. Inni csak vizet ittunk, mert csak később fedeztem fel, hogy van házi limonádéjuk, de legközelebb azt is biztos kipróbálom.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr937518152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása