meseanyu 2014.05.26. 17:12

Viator

DSC_0561.jpg

Úgy döntöttem, hogy ezúttal írok éttermekről, szállodákról, utazásokról is, és kezdem egy beszámolóval a vasárnapi ebédünkről. Mivel szerdán betöltöttem a negyedik x-et, járt nekem egy kis kényeztetés, és végre újra eljutottunk kedvenc éttermembe, a Viatorba, Pannonhalmára. A teraszon foglaltattunk asztalt, ami nagyon kellemes hely így nyár elején a napvitorlák árnyékában, kánikulában és hidegebb időben viszont érdemesebb bent enni, ott a kilátás is csodálatos, rálátsz az apátságra meg a völgyre is a csupaüveg étteremből. A teraszról nincs olyan jó kilátás, viszont körül van véve növényekkel, és ha lengedezik egy kis szellő, akkor langyos májusi napokon ideális. A kiszolgálás, az étel, a tálalás most is mint mindig szuper volt, mindenki evett előételt vagy levest, főételt és desszertet, úgyhogy dugig jóllaktunk. Utána még felsétáltunk az ajándékboltba, és vettünk levendulaszörpöt, mert az étteremben is mindig azt iszunk, és isteni, meggylikőrös-aszalt meggyes csokit, mert az is kedvenc, meg egy üveg Tricollist, mert éppen kifogytunk a borból. Hazaérve meg egy nagyot aludtunk. Tökéletes vasárnap!

És most nézzük mindezt képekben elmesélve:

DSC_0557.jpg

Ez volt az én előételem, libamáj rebarbarával és brióssal. A gyerek húslevest evett (ezt nem fényképeztük le), a férjem meg spárgakrémlevest, ez utóbbiban azt bírtam, hogy kihozták a tányért a malacpörccel, aztán kis kancsóból öntötték rá a levest:

DSC_0559.jpg

A következő az én főételem, gyöngytyúkmell, comb és máj, újhagymás krumplipürével és gombával:

DSC_0564.jpg

Apa báránycsülköt evett, lencsével és spárgával, meg sajtos krumplipürével:

DSC_0566.jpg

A gyerek maradt a jól bevált spagettinél:

DSC_0565.jpg

És akkor jöttek a csodás desszertek, háromfélét rendeltünk, a gyereknek természetesen csokitortát (sós karamell fagyi volt hozzá, az persze nem kellett neki, úgyhogy én ettem meg, isteni volt):

DSC_0567.jpg

Én citrombrulét ettem málnafagyival és levendulahabbal, utóbbi nekem egy kicsit túl levendulás volt, úgyhogy azt megkapta apa:

DSC_0569.jpg

Apa pedig mascarponekrémet evett eperrel és bodzafagyival (ami szintén csodálatos volt):

DSC_0570.jpg

Szerintem jelenleg ez a legjobb étterem a környéken,  igazán büszkék lehetnek rá a bencések!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr986211038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.27. 08:01:57

Éhes lettem már kora reggel, annyira jól néznek ki.:) Boldog szülit!
süti beállítások módosítása