meseanyu 2014.11.17. 11:53

Reptér

heathrow.jpg

Tavaly repültem először, azóta összesen négy utat tudhatok magam mögött, és szerencsére rögtön megszerettem ezt az egészet. Szeretem a reptereket is, bár nem sok tapasztalatom van még e téren, úgyhogy a Heathrow-n sem jártam még, de az jó érzés volt, hogy szóba jött a könyvben az Arlanda, a stockholmi repülőtér, amihez meg már volt szerencsém. Parsonsról írtam nemrégiben, nem olyan nagy lelkesedéssel, úgyhogy félve vettem a kezembe ezt a kis novelláskötetet is, de több okból is, ez most jólesett. Nem vagyok novellarajongó, sokszor erre is fogom, ha egy-egy ilyen gyűjtemény nem tetszik, de most jó volt olvasni ezeket a rövidke, kompakt kis történeteket, jó volt felfedezni a sztorik közötti összefüggéseket. Egyébként is szeretem a szívhez szóló, de nem giccses történeteket, egy borús novemberi napon, karácsony közeledtével meg különösen szívesen olvasok ilyesmit. Arról meg nem is beszélve, hogy mennyire nehezen találok mostanában olyasmit, ami igazán magával ragad. Parsons repteres történeteinek ez most sikerült, még akkor is, ha voltak benne hajmeresztő fordítási és/vagy szerkesztési hibák, de ezek fölött most nagyvonalúan szemet hunytam, és hagytam magam sodortatni az életképekkel, emberi sorsokkal. Mert Parsonsnak most sikerült egészen röviden és tömören, mégsem felszínesen nem csak hétköznapi vagy különleges reptéri szituációkat, hangulatokat, hanem egy-egy odavetett szóval, remek jellemábrázolásokkal egész sorstörténeteket bemutatnia. Jó lenne, ha tudná ezt egyszer még regényben is, én szívesen olvasnám.

reptér.jpg2012-es Európa kiadás, a bácsai könyvtárból kölcsönözve. Szép kis kötet, tetszik ez a sárga a feketével, egyszerű, ízléses. Kemény táblás, kis alakú, normális méretű betűkkel, jó kézbe venni, jól olvasható.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr156909073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása