meseanyu 2014.04.07. 11:54

Marlowe

 

marlowe.jpg
Érdekes, hogy most, amikor vissza akartam keresni, hogy mit írtam Chandler másik regényéről, nem találom a bejegyzést róla (ergo nem is írtam), úgyhogy most azért ejtek egy-két szót arról is.. Az asszony a tóban című krimit a 2012-es várólista-csökkentés keretében olvastam, és négy csillagosra értékeltem a Molyon, mondván: "Nem az én világom ez a negyvenes évek Amerikája, és Agatha Christie-n nevelkedett olvasóként én is rögtön rájöttem a nagy csavarra, mégis jól szórakoztam, fogok még Chandlertől olvasni szerintem. " Na, most jött el az ideje, hogy újra olvassak tőle, amikor beszabadultam a Manciért Bácsára, észrevettem, hogy egy régóta tervezett Chandler-kötet, A hugica is ott található, így két régen várólistás könyv jött velem haza azon a langyos tavaszi délutánon. 

Továbbra is azt tudom mondani sajnos, hogy ez a miliő nem tartozik a kedvenceim közé, és krimiben sem az én ízlésem. Valamit azért mégis tud a szerző, mert a detektív, Philip Marlowe szeméyisége viszont nagyon izgalmas és vonzó, hihetetlenül jó a cinikus dumája, úgyhogy azt hiszem, ha valamikor esetleg ismét a kezembe veszek valamit Chandlertől (Mondjuk a Hosszú álmot, azt azért, mint igazi klasszikust, csak el kellene olvasni.), az szinte kizárólag miatta lesz. Meg azért a stílus miatt is, mert Chandler nem kispályás szinten ír. Isteni hasonlatai vannak, kiválóan teremti meg azt a nyomasztó hangulatot, ami engem alapban taszít, de a művészeti értékét el kell ismernem. Szóval mindezek miatt, bár a felétől meglehetősen untatott a kötet, azért csak végigolvastam, úgyhogy kiutalok magamnak egy piros pontot a hősiességemért.

hugica_1.jpg2010-es Európa kiadás, a bácsai fiókkönyvtárból kölcsönözve. Igényesek nagyon ezek a kiadványok, jó a keményfedél, jól forgatható a kis formátum, nincsenek benne elírások, hibák. A kép is tetszik önmagában, de azért ez a lány nem a hugica, más a hajszíne, a szemüvege, meg a hajviselete is inkább a harmincas éveket idézi, mint a negyveneseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr725974489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása