meseanyu 2021.11.01. 09:38

Októberi zárás

Beszerzések (4):

Egy bécsi könyvmegállóból szereztem:

Dagmar H. Mueller: Die Chaosschwestern sind unschlagbar

Carla Berling új könyvét szerettem volna megvenni, de nem volt sajnos abban a kis boltban Bécsben a Hauptbahnhofon, ennek viszont nagyon tetszett a sztorija, és Safier többi könyvével is elvoltam, így megvettem:

David Safier: Miss Merkel

Lauraintól nagyon tetszett A piros notesz, ez a könyve pedig még nem jelent meg magyarul, úgyhogy ez is jött velem haza:

Antoine Laurain: Glücklicher als gedacht

Bár a névnapom még odébb van, de tesómtól már megkaptam az ajándékomat:

Veronica Henry: Karácsony vidéken

Olvasások (19):

covers_299840.jpgKét könyvet is sikerült elolvasnom ebben a hónapban a várólista-csökkentés keretében, az első Jeffrey Eugenides Házassági összeesküvés című regénye volt. Régen olvastam már olyan igazi amerikai nagy regényt, egyetemi hangulattal, intellektuális csemegékkel, szellemes megjegyzésekkel, úgyhogy nekem ez most bejött. Nem tudtam persze mindennel azonosulni, főleg ami a mániás depresszió megítélését illeti, de ez nem is baj, lényeg, hogy vitt magával a sztori, kíváncsi voltam a szereplők sorsára.

 

covers_524151.jpgA másik várólista-csökkentős könyv Az ördög is csak ember volt Hans Rath-tól. Ez a regény a Dr. Jakobi sorozat második része. Az elsőt (Kell egy pszichológus, mondta Isten) még tavaly olvastam. Egy lehelettel az jobban tetszett, talán mert ott több volt az elgondolkodtató tartalom. Itt a filozófiai kérdések csak a legvégén jöttek elő igazából. Így jobbára csak egy vicces, kalandos, könnyed kis regény volt, ami nem rossz persze, sőt meglehetősen szórakoztató is, csak picit többet vártam.

 

covers_485592.jpg A maradék négy könyvet az őszi polcról válogattam, az egyik közülük a havi rendes Wodehouse volt. A Naplemente Blandingsben egy befejezetlen regényt tartalmaz, ami korrekt ugyan, de azért meglehetősen leegyszerűsített, ezt még Wodehouse jócskán átdolgozta volna, mielőtt megjelenik. A könyvben ezenkívül sok érdekes plusz információt kapunk Wodehouse munkamódszeréről meg az egész Blandings sorozatról, de egyes részei azért még nekem is kicsit unalmasak voltak. Rajongóknak viszont mindenképpen ajánlom.

 

covers_142370.jpgTermészetesen olvastam egy Agatha Christie-t is, mégpedig egy halloweeni történetet. Az Ellopott gyilkosság annak ellenére, hogy most szinte rögtön emlékeztem a megoldás egy részére, azért megint végig fenntartotta a az érdeklődésemet, és élvezettel olvastam. Érdekes hangulata volt, különösen a kert tetszett nagyon. Viszont volt benne egy-két idegesítő részlet is, és zavart még, hogy eléggé túl lett bonyolítva az ügy, és maradt egy-két elvarratlan mellékszál. Mrs. Oliver sem volt az igazi, persze nagyon meg volt rendülve szegény. Az viszont tetszett, hogy emlegették a régi közös esetüket, Mrs. McGinty halálát, amit én pont előzőleg olvastam. Teljesen véletlen volt a sorrend, de nagyon jól jött ki így.

covers_548641.jpgA Hamis emlékek hosszú ideje várt a sorára. Még 2020-ben, a covid első hullámában szereztem be, de aztán csak tologattam magam előtt, szegény mindig a kupac aljára került. Aztán most, amikor végre sorra került, alig bírtam letenni, nagyon tetszett. Alapvetően szeretem az időutazós témát, amiről most egy kicsit új megközelítésben olvashattam, hasonlóan de mégis másképp folyt a történet, mint az eddig olvasott ilyen regényekben. És ez jó volt, ismerős, de egyben újdonság, végig izgalmas, de ugyanakkor nagyon érzelmes is, minden amit várok egy jó olvasmányélménytől.

 

covers_209488.jpgA Luke és Jont évek óta el akarom olvasni, de valamiért a könyvtárban nem volt meg, ezért idén végre rászántam magam, hogy megveszem. De valahogy nem vetettem rá magam azonnal, amint itt volt a házban, valahogy alábbhagyott a vonzás. Pedig nagyon szép, felemelő, emberi történet. Örülök, hogy megvettem, és elolvastam, mert azt hozta, amit vártam. Tényleg különleges, fájdalmas, ugyanakkor reményt adó. Az a fajta ifjúsági regény, ami szépirodalomként is megállja a helyét, sőt szerintem a felnőtteknek még jobban is tetszik, hiába kamaszok a főszereplők.

 

13 darab gyermekkönyvet olvastam a hónapban. Zömük zsűrizős volt, illetve elolvastam a Vámpyr Vilma sorozat második és harmadik részét, amit az unokahúgomnak vettem szülinapjára.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr7116741132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása