egan.jpgTúl lett azért ez egy kicsit misztifikálva, én legalábbis semmi olyan zseniálisat nem érzek benne, ami elementáris erővel tudna hatni rám. Mondjuk az is lehet, hogy ha nem mostanában olvasom Franzen könyvét, a Szabadságot (vagy még egyáltalán nem olvastam volna), akkor nem motoszkált volna végig bennem, hogy én ilyesmit már olvastam, talán még jobbat is.  Próbáltam kideríteni, hogy volt-e valami utánzás a két mű között, érdekes módon mindkettő ugyanabban az évben, 2010-ben jelent meg, úgyhogy inkább azt gondolom, valami ilyesmi lehet a nagy amerikai közhangulat, és ez az irodalomban is leképeződik. Ha eltekintünk a szuperlatívuszoktól, amivel mondjuk rögtön a fülszöveg is tele van, azért ez egy meglehetősen jól megírt, szórakoztató könyv.  Azon viszont végig gondolkodtam, hogy regény-e egyáltalán, de aztán becsukva a kötetet arra jutottam, hogy az, de én azért a koherensebb szerkezetűeket jobban szeretem, mert így éreztem egy-két üresjáratot, hogy ez most hogy kerül ide, kit érdekel, meg olyan is volt, hogy valakiről olvastam volna még, aztán mégse került elő többet. Összességében azért Egan dicséretére legyen mondva, igyekezett elvarrni a szálakat, de mégis nagyon hasonlított az egész egy novellagyűjteményre, mondjuk Tóth Krisztinától a Pixelre, ami azért persze jóval kevésbé összefüggő, meg szomorúbb is. Mert azt is el kell mondani, hogy az viszont nagyon tetszett, hogy a mindenféle szörnyű sorsfordulatok mellett mindig ott volt a remény, hogy hőseink egyszer majd jó véget érnek (tisztelet a kivételnek ;-). Amiben viszont semmi logikát nem találtam, az az A és B oldalra való felosztás, na az szerintem teljesen esetleges volt, mert persze jópofa ötlet, de legyen már valami értelme, mert így azért kevés a korszakossághoz, és ez egyébként az egész könyvre igaz. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr805631703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása