meseanyu 2015.02.09. 16:52

Lányok 3.

geek_1.jpg

Akkor jöjjenek a kicsit nagyobb lányok, először Holly Smale Geek Girl című könyve, amely a 15 éves szuperintelligens Harriet története. Először kisebb sokkon estem át, amikor észrevettem, hogy sorozattal van dolgom, de aztán Kata megnyugtatott, hogy így is élvezhető a történet, és szerencsére tényleg. Jó volt, szép volt, de mostanság az az elvem, hogy nem vetem magam bele sorozatokba, így valószínűleg lemaradok róla, hogyan alakul a sorsa főhősünknek a modellkarrier rögös útjain. Jó az alapötlet egyébként, mert melyik fiatal lányt ne érdekelné a divat világa, az pedig hogy egy nem túlzottan kedvelt leányzó kerül reflektorfénybe, már a Hamupipőke óta biztosan számíthat a romantikus lelkek érdeklődésére. Ezt a nem túl eredeti ötletet próbálja Smale felturbózni a geek-séggel, de sajnos ez a része a könyvnek eléggé gyenge, lehetett volna szerintem sokkal intellektuálisabb is, és számomra ezáltal szerethetőbb. Emellett viszont van egy csomó vicces karakter, egyéni nyelvhasználattal, jópofa szituációk, pörgős, izgalmas cselekmény, úgyhogy összességében azt kell mondjam, a jobbak közül való a műfaj remekeit tekintve. Smale sokkal gördülékenyebben, stílusosabban ír, mint mondjuk a hazai tini-irodalom nagyasszonya, Leiner Laura. Kellemes, szórakoztató olvasmány, kikapcsolódásnak még a magamfajta tinikorból már kinőtt hölgyeknek is jó mulatság, a célközönség pedig valószínű imádni fogja. Ezt hamarosan letesztelhetem a lányomon, mert a könyv, miután elolvastam, az ő éjjeliszekrényén landolt. 

geek.jpg2014-es kiadás a Manó Könyvektől, kedves ismerőstől kölcsönözve. A borítója szerintem elé gagyi, nem tetszik a címlapkép sem, és az anyaga is annyira puha, hogy az ember attól fél, azonnal meggyűrődik. Szerencsére azért bírta a strapát, de van az a jóféle puha a borító, ami mégis elég strapabíró kartonból készült, mint amilyen pl. Flavia történetének csomagolása volt, na azt hiszem, az a fajta lesz eztán a kedvenc borítóm. Flaviához képest nagy is ez a kötet, a kisebbeket jobban szeretem ebben a műfajban.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr817155609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása