meseanyu 2021.01.04. 17:04

Ilyen volt 2020

img_4426_1.JPG

Idén majdnem 33 000 oldalt olvastam el, ami évek óta nem fordult elő, 2013-ban olvastam utoljára ennél többet. Ez az oldalszám 148 kötet elolvasásával sikerült, ami viszont kevesebb mint a sokéves átlag, 2015-ben olvastam utoljára kevesebb kötetet, mint 150. Viszont ezek annyira kis eltérések szerintem még így is, hogy még most is a 150 könyv - 30 000 oldal tartományban mozgok. Érdemes lenne tudni, hogy ez fejben dől-e el, és valahogy úgy alakítom az életemet, hogy így sikerüljön, hiszen az évek során rengeteg minden változott körülöttem, voltak időszakok, amikor jóval többet, vagy esetleg éppen jóval kevesebbet olvashattam volna, ezek a sarokpontok mégis folyamatosan megmaradtak. Kíváncsi leszek 2021-re, mert valahogy most azt érzem, hogy nagyon olvasós év lesz, de majd meglátjuk. Blogolni nem hiszem, hogy sokkal többet fogok, inkább a facebookra tervezek több tartalmat, régi bejegyzéseket szeretnék hozni, illetve másoktól ajánlani érdekes dolgokat.

Ami az olvasást illeti, jól kezdődött az év, mert rögtön januárban volt egy regény, ami nagyon tetszett:

Cath Crowley: Szavak kékben

Szintén januárban olvastam a Don Tillman sorozat utolsó részét:

Graeme Simsion: A Rosie-következmény

A február is hozott egy csodás kötetet:

Delia Owens: Ahol a folyami rákok énekelnek

A március és az április különösebb nagy  élmények nélkül telt, aztán májusban olvastam ismét egy nagyon kellemes kis könyvet:

Virginie Grimaldi: Merci, nagyik!

Júniusban az ifjúsági zsűrizésnek köszönhetően fedeztem fel egy új szerzőt:

Király Anikó: Csak barátok?

Júliusban jött az év másik új felfedezettje:

Celeste Ng: Kis tüzek mindenütt

Aztán augusztusban elolvastam Backman új könyvét:

Fredrik Backman: Hétköznapi szorongások

Szeptemberben egy hihetetlenül hangulatos történet varázsolt el:

Olivier Bourdeaut: Merre jársz, Bojangles?

A viszonylag eseménytelen október után pedig jött egy nagyon erős december három kiemelkedő könyvvel:

Antoine Laurain: A piros notesz

Sarah McCoy: Marilla a Zöld Oromból

Jonas Jonasson: Édes a Bosszú Részvénytársaság

A köztes időkben leginkább zsűrizendőket olvastam, pár könyvet a boldogságról és voltak újraolvasásaim is, ami velem ritkán fordult elő eddig, de szerintem 2021-ben is lesz rá példa.

A beszerzett könyvek száma 48 volt. Utoljára 2012-ben volt ennél több. Ebből 26 kötetet olvastam el, és remélem az összes fennmaradót sikerül idén kivégeznem. A várólista-csökkentés 2020-ban végre újra sikerült, és szerintem az idei polcra is jó könyveket sikerült válogatnom, úgyhogy nagy reményekkel vágok neki ennek az évnek is ebből a szempontból. Egy-két konkrét könyv, szerző lebeg még a szemem előtt, de ezeket szerintem majd legkorábban tavaszi polc tervezésekor veszem elő, addig elsőbbséget élveznek a tavalyi beszerzések, a várólistás polcon lévők, a téli polc darabjai és a zsűrizendők. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr1916368684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása