img_e4226.JPG

Alaposan megváltoztatta a korona vírus a tavaszi olvasási terveimet, és nem csak azzal, hogy bezárt a könyvtár, és így bent ragadt jó pár könyv, amit még szerettem volna a következő hónapokban kivenni, hanem azzal is, hogy jobbára egyszerűen nincs kedvem azokhoz a könyvekhez, amiket olvasni akartam még a vészhelyzet előtt. Sok mindenben egyetértek Pupillával, aki megírta, hogy miért nem tud most olvasni, viszont most, hogy nagy élvezettel olvastam Leiner Laura könyvét, arra jutottam, hogy nálam talán egy kicsit másképp áll a helyzet.

Rengeteg időm szabadult fel,  hiszen jóval kevesebbet dolgozom, nem megyek sehová, se vásárolni, se különböző programokra, és ha el tudok szakadni a hírektől, akkor ez akár naponta több órányi pluszt eredményez, még úgy is, hogyha most többet tornázom, és többet vagyok a kertben, mint eddig. Tehát csak a motivációt kell visszaszereznem, és akkor úgy fogok majd visszatekinteni erre az időszakra, mint azokra a nyaralásokra, amikor egész álló nap szinte csak olvastam. A mentális egészségem megőrzése érdekében se lenne elhanyagolandó, ha tényleg egyfajta lehetőségként, pihenésként tekintenék erre a kényszerű bezártságra, úgyhogy arra gondoltam, már csak azt kell kitalálnom, hogy mit olvassak, mert különleges idők, különleges stratégiát követelnek.

Ha úgy gondolkodom, mit vinnék el a nyaralásra, akkor mindjárt beugrik pár kritérium: legyen az adott olvasmány könnyed, szórakoztató, ifjúsági, vicces esetleg krimi. Egyelőre úgy gondoltam, nem rendelek semmit, hanem az itthon, a polcokon található kötetek közül választok majd. Szerencsére van vagy 20-30 olvasatlan, és bár nem vagyok nagy újraolvasós, most valószínű kivételt teszek, és egy-egy régi kedvenc is előkerül. Sajnálom, hogy például a Rejtő kötetek anyukáméknál vannak, mert azokból biztos nagy élvezettel olvasnék, de szerencsére csíkos-pöttyös van egy-kettő, na meg egy rahedli Agatha Christie. Az első könyv, amit levettem a polcról a Leiner kötet után szintén egy csíkos, A tűzpiros üveggömb, amit nagyon-nagyon régen olvastam, de semmire nem emlékszem már belőle, csak arra, hogy tetszett, úgyhogy ezt választottam a folytatásra. A továbbiakban pedig próbálok majd ösztönös maradni, és azokhoz a könyvekhez nyúlni, amik igazán vonzanak, elfelejtve minden tervet, kényszert és kötelességet, hiszen most a legfontosabb, hogy a nehéz körülmények között is próbáljam jól érezni magam. Tegyetek ti is így! Vigyázzatok magatokra és maradjatok egészségesek!

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr4915556388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása