kacagany.jpgBosnyák Viktóriát kis távolságtartással kezeltem, mert az agyondicsért nyelvtanos könyvei pl. nekem nem jöttek be, de aztán olvastam tőle a Puszedli és habcsókot, ami a maga nemében tökéletes kis kötet, úgyhogy amikor a Szomorú kacagány megjelent, vágyakoztam rá nagyon, mert a borítója egyszerűen csodálatosan romantikus, pont az én stílusom. Picit azért csalódtam, amikor aztán a kezembe került, mert habár a mese ötletes volt, de nyelvileg többet is ki lehetett volna hozni a történetből, én egy líraibb, régiesebb, színesebb, ízesebb nyelvezetű szöveget képzeltem el a könyv külleméhez (Rippl Renáta ismét nagyon jó munkát végzett, imádom!). Így inkább olyan kis hétköznapi volt, de azért nagyon jól megcsinált kötet még így is, romantikus lelkületű óvodás kislányoknak nagyon ajánlom.

lili.jpgMost, hogy utánanéztem, kiderült, hogy az előző kötet is a Csimota Tolerancia-sorozatának tagja, mint ahogy a Lili című képeskönyv is (egy francia szerzőpáros munkája), amelyben egy kisfiú mutatja be kishúgát, aki Down-szindrómás. Fontos kis könyv ez is, szeretem ezt a sorozatot, a témái miatt, de ettől a darabtól  azért nem voltam elájulva. A szöveg kicsit esetlen (pedig Szabó T. Anna fordította), az illusztráció sem annyira az én világom, viszont óvodákban, iskolákban pl. mindenképpen kötelezővé tenném ennek a sorozatnak a köteteit, persze feldolgozással együtt.

dongomacik.jpgImádom a cseh mesekönyveket, biztos nosztalgikus okokból is, hiszen az én nemzedékemnek azért szervesen hozzátartoztak a gyerekkorához ezek a kötetek, illetve a rajzfilmváltozatok. Ezek a dongómacis sztorik viszont nem jöttek be maradéktalanul sajnos, eléggé esetlen, sokszor logikátlan és értelmetlen történetek. Mégis van bennük valami báj, ami összességében szerethetővé teszi a kötetet, de nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg így van, vagy csak a műfaj iránti elfogultság mondatja velem. Óvodásokkal azért érdemes kipróbálni a hatást.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr588151290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása