Azt írtam a Kossuthkifli olvasása után, hogy fogok én még olvasni Fehér Bélától, ahhoz képest eltelt három év, és semmi. Mondjuk próbálkoztam közben az Ede a levesben című Cserna-Szabóval közösen írt gasztroakármijével, de nem nagyon kötött le, ment is vissza olvasatlanul a könyvtárba. (Bár most, hogy újra elolvastam a fülszövegét, megint kedvet kaptam rá. A franc se ismeri már ki magát rajtam.). Aztán jött a Kossuthkifli megfilmesítése, amely bár gyönyörűen volt fényképezve, jó színészeket sikerült válogatni, és néha nagyon vicces is volt, azért egy kicsit elgondolkodtatott, hogy mit is láttam én ebben a katyvaszban annak idején. Szóval nem kaptam újra kedvet Bélánkhoz, na.

tusnadfurdo.jpg

Most viszont ez az újra kiadott fürdőregénye eléggé felkeltette az érdeklődésemet. Persze a lelkesedésemet biztos támogatta az is, hogy egy rövid kis könyvről van szó, amelyről feltételeztem, hogy talán nem lesz ideje eluntatni, még ha nem is annyira nagy szám. És igazam is lett, mert imádom ezeket a nagyon rövid fejezeteket, amelyek még további rövid kis epizódokra oszlanak, nekem ez így nagyon gördülékennyé és jól olvashatóvá tette ezt a kis szösszenetet. Mert tényleg egy viszonylag egyszerű történetecskéről van szó, amely persze azért tele van mindenféle fura szereplővel, akiknek édes-bájos-vicces neveik vannak, és filmszerűen gyors vágásokkal, hogy néha azt se tudtam, hol is tartunk. De összességében a lényeg nekem a hangulat volt, a századelő, Tusnádfürdő, jaj, nagyon el tudtam volna most oda szökni, még akkor is, ha a torkok elmetszésének mestere garázdálkodik a környéken. (És a hely politikalilag negatív konotációjától most nagyvonalúan eltekintek.) A gyilkolászás egyébként egyáltalán nem izgatta fel viráglelkemet, valószínű mégis a tálaláson múlik minden. Szóval aranyos, kedélyes, könnyed kis regényke ez, nem is kell tőle többet várni. Én végig jól szórakoztam, és bár egy-két szál elvarratlan maradt, az utolsó oldalakon a meglepetés, minden pénzt megért.

feher_bela.jpg2015-ös kiadás a Helikontól. A régi címlapkép förtelmes szerintem, ez az új kiadás viszont nagyon jól sikerült: esztétikus, modern, figyelemfelkeltő. Nagyon jó kis kézreálló, strababíró kötet, a beltartalmát is figyelembe véve mondhatni ideális strandolvasmány.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr468049570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása