meseanyu 2015.02.06. 15:31

Lányok 2.

A lányos könyvek sorát három olyan kötettel folytattam, amely a kisiskolásoknak, kezdő olvasóknak szól.

wanda.jpgDagmar Geisler Wanda titkos naplója című könyvét a könyvtárból vettem ki, a Kolibri 2014-es kiadása. Tipikus helyzetekről, problémákról szól, viccesen, izgalmasan, igényesen, de mégis gyereknyelven. Az illusztrációk is nagyon helyesek, jópofa, hangulatos az egész könyv. Az viszont nekem egy kicsit furcsa volt, hogy olyan nagy alakú a kötet, mintha kisebbeknek készült volna, pedig a főhős már tíz éves. A ma már elkerülhetetlen elvált szülők téma már meg sem lepett, és nem is morgolódom, mert sajnos tényleg sok ilyen család van, és a három jelen bejegyzésben tárgyalt könyv közül csak ebben az egyben volt gyermekét egyedül nevelő szülő. Azt azért már nehezen viselem, amikor anyuka, apuka meg az új feleség együtt kávézik, de biztos én vagyok konzervatív.

fruzsi_be.jpgBarbara Park egy halom könyvet írt Furfangos Fruzsi Béről, amelyekből eddig három jelent meg magyarul, és én jó érzékkel a harmadikat hoztam el a könyvtárból (szintén 2014-es kiadás a Könyvmolyképzőtől). Mondjuk azt el kell ismerni az írónőnek, hogy ez egyáltalán nem volt zavaró, rögtön elkaptam a fonalat. Fruzsi viszont először egyáltalán nem volt szimpatikus, olyan kis minden lében kanál, állandóan hülyeségeket beszélt, úgy viselkedett, mint aki nem komplett. Az én jól nevelt kislányom mellett mindig is nehezen viseltem az ilyen kölyköket. Aztán közben azért árnyalódott a helyzet,  a végére lett egy egész jó üzenete is, Fruzsi is szerethetőbbé vált, de összességében nem ezt a sorozatot választanám a gyerekemnek, bármennyire is nagybetűs meg haladós. Ja, és a rajzok sem tetszettek, olyan fura arca volt mindenkinek, főleg Fruzsi volt nagyon kis  csúnyus.

durrbele.jpgA harmadik könyvet az itthoni polcról vettem le (2005-ös kiadás az Egmont-Hungarytól), mert eszembe jutott, hogy még régebben megkapta Katinka a Durrbele Dorka sorozat első kötetét, és gondoltam ez a könyv szépen illeszkedne ide a másik kettő mellé. Igazam is volt, Megan McDonald könyve szintén ajánlható kezdő olvasóknak, Dorka harmadik osztályos, tehát az alsósok ismerős szituációkról olvashatnak. Dorka is eléggé rosszcsont (mondjuk Wanda is, úgy látszik ez egy ilyen kör volt), ezért vele is nehezen barátkoztam meg eleinte, de aztán egész megszerettem, és a végén úgy éreztem, hogy szívesen olvasnék még róla. Ezt akár meg is tehetném, mert számtalan kötet megjelent már magyarul. Ezt a sorozatot jó szívvel ajánlom azoknak, akik könnyen olvasható, vicces, izgalmas könyvet keresnek a gyereküknek. Ráadásul az illusztrációk is ízlésesek.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr277146845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása