olvasás1.jpg

Nagyon megszaporodtak mostanában a félbehagyásaim, ezért katacita nyomdokain járva úgy döntöttem, én is szentelek ennek a jelenségnek egy bejegyzést. Világéletemben ritkán hagytam félbe könyvet, két nagyon emlékezeteset azért most megemlítenék, mert mindkettő kapott egy újabb esélyt, és kedvenc lett második olvasásra. Ezek a feledhetetlen regények a Száz év magány és az Üvöltő szelek. Mostanában azonban azt vettem észre magamon, hogy egyre hamarabb vesztem el a türelmemet egy könyv iránt, vagyis ha nem képes egy történet magával ragadni mondjuk úgy 50 oldal alatt, szívfájdalom nélkül abbahagyom, és valószínűleg nem is adok neki második esélyt, ezzel azt is kockáztatva, hogy esetleg olyasmi tűnik el a süllyesztőben, ami nagy kedvenc lehetett volna. Egyre inkább úgy látom, hogy nem nevezném ezt olvasási válságnak, inkább egy teljesen új olvasási attitűdnek. Sok oka lehet ennek, de leginkább arra tudom fogni, hogy egyszerűen irdatlan azon könyvek mennyisége, amelyek valamilyen szinten érdekelnek, emellett beszerezhetőek is, így egyszerűen nincs arra időm, hogy szenvedjek valamivel, amikor újabb és újabb gyönyörűségek kacsingatnak felém karnyújtásnyira. Valószínűleg régebben amellett, hogy jobban belementem kompromisszumokba is, vagyis valamifajta megfelelési kényszerből végigolvastam olyasmit is, amit utólag visszanézve nem kellett volna, kevesebből is válogattam, nem ért ilyen sok hatás, és nagyobb eséllyel jöttek velem haza azok a könyvek, amelyek tényleg érdekeltek. De az is lehet, hogy egyszerűen csak öregszem, és egyre kevésbé vagyok hajlandó olyasmire szánni az időm, ami untat. Mindenesetre 2013-ban eddig 8 kötetet hagytam félbe, ami az eddig olvasott 114-hez képest elég alacsony szám szerintem, de most úgy érzem, ez a helyes út, vagyis így fogok eljárni a későbbiekben is, még ha ez odavezet is, hogy kevesebb is lesz a befejezett könyv, és ezzel együtt a blogbejegyzés is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr155511171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi (F) 2013.09.19. 09:35:58

Én is simán félbehagyok könyveket, de most a molymélküliségemtől azt várom el, hogy visszatalálok a saját magam választotta néhány könyvre, és nem fogok ezer meg ezer könyvet akarni, és így elkezdeni és becsukni a vége előtt jó sokat.
Visszatérnék az ösztönöm segítségére. Remélem sikerül majd.

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2013.09.23. 09:23:02

@andalgocia: persze, ez is benne van, hogy sokszor elcsábul az ember, viszont jó pár könyv van, amit a moly nélkül szerintem a soha nem fedezek fel, és nagyon bánnám, ha kimaradt volna. Igyekszem az egyensúlyt megtalálni azért én is. :-)
süti beállítások módosítása