Mivel a Felszáll a köd teljesen elbűvölt, az elsők között szereztem be a szerző új könyvét. Persze voltak még nálam is gyorsabbak, így vegyes érzelmekkel vettem kezembe a könyvet, mert volt olyan vélemény is, hogy ez a kötet bizony gyengébb mint az előző. Nem tudom, hogy ezért olvastam-e kritikusabban, vagy egyébként is hasonló eredményre jutottam volna, mindenesetre a Felszáll a köd légiesen könnyed eleganciájához képest Az elfeledett kert sokkal döcögősebbre sikerült, sok volt a magyartalanság, szóismétlés, és ezt szeretném a fordítóra fogni, úgy kevésbé kiábrándító, és könnyebb szívvel várhatom Kate Morton következő könyvét.

Mert várni fogom, az biztos, hiszen a hangulat, a több szálon futó fordulatos cselekmény, a századelő számomra kedves kora itt is megvolt, azt hiszem ezek Kate Morton igazi jellemzői. A titok persze megint nem volt akkora titok, vagy csak az én Agatha Christie-n edzett agyam olyan csavaros már, de ez engem egyáltalán nem zavart, így is volt min agyalnom és izgulnom egészen a végéig. Sok-sok minden eszembe jutott a regényt olvasva, voltak dickensi fordulatok, a Titkos kert szerzője Frances Hodgson Burnett pedig fel is tűnik a regényben, mintegy azt sugallva, hogy ez a történet ihlette meg könyvének megírására, ami persze pont fordítva volt, de mindenesetre érdekes gondolatkísérlet. Aztán ott van Byatt Mindenem című csodálatos regénye, amely irodalmilag egy teljesen más kategória ugyan, de a nyomozás, a mesék, a naplótöredékek felhasználása mégis eszembe juttatta. Szóval voltak itt érdekes áthallások, ez néha zavart egy kicsit, de aztán meg rájöttem, hogy jó ez így, Mortonnak végül is az a dolga, hogy szórakoztasson, azt pedig még a kisebb kifogásolni valók mellett is mesterien teszi.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr993553608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása