Újra és újra rájövök, hogy nem lehet mások véleményére adni a könyvek kapcsán (tudom, magam ellen beszélek, rám se hallgassatok, hehe), mert ezt a kötetet például szinte csak és kizárólag azért olvastam el, mert csak jöttek és jöttek a pozitív vélemények, és én bár ódzkodtam eddig (ezentúl is fogok) az arany pöttyös sorozattól, a végén csak beadtam a derekamat, és kölcsönkértem a könyvet Nitától (ezúton is köszönöm).

Jó, persze nem csak az értékelések vonzottak, a könyv címe és témája is arra utalt, hogy ez egy nagyon jó élmény lehet számomra. Az ötletek, motívumok jöttek is szépen sorjában, az almafa, a kert, a ház, a virágokból készült ételek, a Waverley-k csodálatos képességei, de valahogy mégsem akart feledhetetlen olvasmánnyá összeállni a lelkemben a regény. Nekem az egész túl amerikai volt, ha Európa bármely részén játszódott volna a történet, talán jobban el tudott volna bűvölni. Nem illet a képbe Sidney szenvedéseinek leírása (persze tudom, hogy kellett a sztorihoz, de akkor is túl naturista volt szerintem), az erotikus részeket is abszolút feleslegesnek és erőltetettnek találtam, onnan kezdve, hogy Evanelle (aki egyébként egy meglehetősen szimpatikus szereplő) a férfiak fenekét stíröli hobbiként. 

Folyton a sütis krimik jutottak eszembe olvasás közben, ugyanaz a tucatstílus, az amerikai életforma tőlem meglehetősen távol álló megnyilvánulásai, meg ahogy egy-egy történést iskolásfogalmazvány szerűen ír le, hogy az illető hazaér, aztán átöltözik rövid naciba meg pólóba, könyörgöm, ez kit érdekel?? De ott legalább megvolt a krimi szál, ami érdekelt, itt meg annyira kiszámíthatóan csordogált a történet a végkifejlet felé...

No, mindegy, lehet hogy én vártam sokat, és kellemes strandolvasmány lehet ez a könyv, én is igen hamar a végére értem, de Sarah Addison Allent biztosan nem fogok többet olvasni, és az arany pöttyösöknek is maximum még egy esélyt vagyok hajlandó adni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr673179281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása