Andiamo nagy ötlete volt a molyon, hogy írjunk az olvasásról, az olvasás népszerűsítéséért, hetente egy bejegyzést, 7 héten keresztül, különböző témákban. Szívesen csatlakoztam az eseményhez, mert nagyon fontosnak tartom a célt, érdekesnek a témákat, és még könyveket is nyerhet, aki részt vesz.:-)

Az első heti téma  a gyerekkorba vezet vissza, elmesélem, hogy hogyan is kezdődött az én könyvmolyságom. Arra emlékszem, hogy mindig is sok könyv volt körülöttem, szüleim sokat olvastak nekem. Gyerekkorom egyik legelső könyve, amire tisztán emlékszem, a Egyszer egy királyfi című népdal, Réber László színes rajzaival díszített lapozóban, ezt valószínű kis óvodás koromban forgathattuk, énekelhettük sokat. Nagyon szerettem még A baba első lexikonját, a kötet mai állapotát nézve, szó szerint rongyosra olvastuk annak idején tesómmal. Sok esténknek volt részese a Minden napra egy mese című gyűjtemény, de az a könyv, ami jött velem mindig, és bár nem volt már meg, elveszett valamelyik költözködésben, vagy kölcsönadtuk valakinek, de mindig fel-felrémlett az emlékeimben és nagyon szerettem volna, ha a gyerekemnek is olvashatok majd belőle, az Bálint Ágnes Labdarózsája volt. Az öreg kutya kalandjai a régi kertben a gyerekekkel és a többi állattal nem annyira ismertek, de engem teljesen elbűvöltek gyerekkoromban. Szerencsére a kötetet újra kiadták, így a lányom sem maradt le róla, nekem pedig felnőttként is nagy élményt jelentett. Olyan mindennapi dolgokról írt Bálint Ágnes hihetetlen bájjal, egyszerűséggel és bölcsességgel, amelyek minden kisgyermek életében előfordulnak. Ismerős, mégis mesebeli világ ez, azt hiszem igazán ennél a könyvnék éreztem meg, milyen elmerülni egy könyvben, elszökni egy másik világba. Ha jól belegondolok, ma is ezeket a könyveket szeretem  a leginkább, mindennapi történetek kis varázslattal, lírával elmesélve. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr893036601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása