Úgy döntöttem, most írok egy-két bejegyzést ajándékötletekkel, hátha valakinek még tudok segíteni így az utolsó pillanatban,

Először lássuk a szakácskönyveket, mert szerintem ez az egyik legtutibb karácsonyi ajándék, hiszen enni mindenki szeret, és szerencsére sütni-főzni is egyre többen:

blog_322.jpgFördős Zé: Megúszós kaják

Nagyon szimpatikus a fülszövegben leírt hozzállás, miszerint nem attól lesz klassz egy fogás, hogy órákat robotolunk miatta a konyhában vagy egzotikus hozzávalók után kajtatunk napokig (na, így főz a férjem), hanem egyszerűen, de praktikusan azaz "megúszósan" is csodás lehet a végeredmény (na, így főzök én). Mivel ezt a könyvet nekem írták, én szívesen látnám a fa alatt, de gondolom nem vagyok ezzel egyedül. Sokan vagyunk, akik szeretünk finomakat főzni szeretteinknek, vagy vendégül látni barátainkat, de ugyanakkor sok minden mást is szeretünk csinálni, ezért kedveljük a könnyen megvalósítható, mégis ízletes, érdekes fogásokat.

blog_323.jpgBereznay Tamás: Egyserpenyős receptek

Úgy látszik hazánk férfi séfjei rámentek az egyszerűségre, mert nekem ez a könyv kísértetiesen rímel az előző kötetre, nem is tudom hamarjában melyiknek örülnék jobban. Imádom a serpenyős kajákat, és kíváncsi lennék arra, mit lehet még ebből a műfajból kihozni. Bereznayban meg egyébként is bízom, eddig minden könyve tetszett, úgyhogy azt gondolom, ezt a témát is biztos a szokott hozzáértéssel, profizmussal dolgozta fel.

 

blog_324.jpgSzulák Andrea: Jutalomfalatok

A művésznő zenei stílusa nem áll hozzám különösebben közel, de emberileg szimpatikus, ezért kíváncsi lettem erre a sztorikkal tarkított szakácskönyvére. A kötet koncepciója engem Hegyi Barbara ilyen jellegű könyveire emlékeztet, és mivel azokat nagy élvezettel olvastam, szerintem ez is tetszene. A receptek itt is hangsúlyozottan egyszerűek, úgyhogy beleillik az előző két kötet által képviselt tematikába, úgy látszik tényleg van erre igény a piacon.

 

blog_326.jpg

Havas Dóra: Álmaim cukrászdája

És akkor még egy kötet, ami beleillik a "gyorsan  valami finomat" vonalba, a Lila füge blog írójának új szakácskönyve, amely az azonos című tévéműsor receptjeit tartalmazza. A Havas Dórától megszokott könnyen követhető receptleírásokat személyes történetek és hangulatos képek kísérik. Én mondjuk pont Dóra "közvetlen" stílusáért nem annyira vagyok oda, de sokan szeretik, úgyhogy biztos van olyan ismerősünk, rokonunk, aki örülne ennek a kötetnek, és a könnyen elkészíthető sütik receptjeinek.

 

blog_325.jpgBorbás Marcsi: Édes békeidők

És ha már süti, akkor végül nézzük Borbás Marcsi hagyományos édességek receptjeit tartalmazó könyvét. Na, ez már nem az a gyorsan és könnyen elkészíthető kategória zaklatott, időhiánnyal küzdő háziasszonyoknak, hanem inkább azoknak való, akik igazi konyhatündérekké szeretnének válni. Bár én a magam részéről nem hiszem, hogy valaha is olyan leszek, mint a nagyanyám, aki csodálatos krémes, habos sütikölteményeket sütött vasárnaponként, de az biztos, hogy szívesen nosztalgiáznék  egy ilyen könyvet lapozgatva.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr6313339161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása