meseanyu 2016.07.11. 11:14

A listáról 1.

És akkor jöjjenek szépen sorban a gyerekkönyves zsűri toplistás könyvei: 

Berg Judit: Ősz a Nádtengeren

moly.jpgBerg Judit széles körű munkásságával kissé ellentmondásos a kapcsolatom, mert egyrészt pl. a Panka és Csiribí sorozatot nagyon szerettük, amikor Katinka kicsi volt, a Maszat és a Cipelő cicák sorozat könyveivel sem volt bajom, de a Rumini sokakkal ellentétben nekem egyáltalán nem tetszett, így azóta óvatosabban közelítek a szerzőnőhöz.  Most vsizont a zsűrizés miatt ezt a kötetet mindenképpen el szerettem volna olvasni, mondjuk annyi fáradságot már nem vettem, hogy eolvassam az első két részt, lévén ez a Lengemesék sorozat harmadik része, de így is teljesen érthető, élvezhető volt, engem meggyőzött arról, hogy érdemes még Berg Juditot olvasni. Sokkal jobban tetszett, mint a Rumini, végig lekötött, szórakoztatott. Timkó Bíbor rajzait először kicsit furcsállottam, de aztán megszerettem, mint ahogy ezt az egész nádtengeri világot.

Borbáth Péter: Sündör és Niru

moly_1.JPGElőször nehezen rázódtam bele Borbáth Péter különleges és fantáziadús könyvébe, de aztán egészen megszerettem ezt a furcsa, kicsit nyomasztó, disztópikus világot. Ijesztőnek nem mondanám, inkább komorabbnak az átlagos mesekönyveknél, de kisiskolásoknak, főleg fiúknak nagyon szórakoztató és izgalmas lehet. Rendkívül érdekesek  és  művésziek az illusztrációk is, Remsey Dávid készítette őket. Egyedisége és igényessége miatt mindenképpen helye van az első tízben ennek a kötetnek.

 

Dániel András: Szerintem mindenki legyen kufli!

moly_2.JPGBár nekem az első kettő is nagyon tetszett, valahogy mégis úgy érzem, ez eddig a legjobban sikerült része a sorozatnak. Szépen, logikusan felépített történetek, tanulsággal, mondanivalóval, és emellett meg nagyon aranyos és vicces. A rajzok meg szokásosan zseniálisak. Dániel András kimondottan a szívem csücske, emellett meg a mai magyar gyerekirodalom egyik meghatározó alakja, úgyhogy mindenképpen örülök, hogy ez a könyve bejutott a top 10-be, bár szerintem a többi tavaly megjelent könyve is szuper, de ezekről majd később.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr308880134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása