Mivel szeretem a franciás életmódtanácsadókat (jól elvoltam pl. ezzel), így már régen szemet vetettem Pamela Druckerman könyvére, amelyben nevelési tanácsokat osztogat párizsi tapasztalatai alapján. Az amerikai szerzőnő brit férjével neveli három gyermekét a francia fővárosban, és veti össze az angolszász nevelési szokásokat az ott tapasztaltakkal. Nekünk magyaroknak sok minden ismerős lehet mindkét rendszerből, Franciaországban pl. nagyon hasonló az intézményes gyereknevelés felépítése: a bölcsődét 3 éves korban követi az óvoda, majd 6-7 éves korban az iskola, és bár nálunk koránt sem olyan kifinomult, választékos menüt esznek a közétkeztetésben a gyerekek, mint Párizsban, azon viszont nem csodálkozunk, hogy az óvodában nem tanítják olvasni a gyerekeket, mint az amerikaiak. Máskülönben viszont a nevelésünk erősen hajaz az angolszászra: igyekszünk sokáig szoptatni, meg nem visszamenni dolgozni korán, és meglehetősen megengedőek vagyunk a gyerekeinkkel szemben. 

blog_67.jpg

Én most már kissé túlkoros vagyok ehhez a könyvhöz, a lányom már 13 éves, és sokak szerint a kamaszkorban már nem lehet nevelni, hanem előtte kell, én mégis úgy érzem, hogy sok mindenben még most is hasznos tanácsokkal szolgált a könyv, még az önnevelésben is. A szerzőhöz hasonlóan én sem tudtam persze minden francia elvvel maradéktalanul azonosulni, viszont a nagy részével egyet tudtam érteni, és úgy érzem, sok mindenben ösztönösen valami hasonlót próbáltunk mi is megvalósítani a lányom nevelése kapcsán, eddig úgy tűnik sikerrel. Az érdekes, tudományos alapossággal összeállított tartalom mellett nekem nagyon tetszett a könyv stílusa is, Druckerman viccesen, önirokusan mutatta be a terhességet, a kisgyerekes életmódot, még annak is szórakoztató lehet szerintem, akit a téma annyira nem érint.

blog_66.jpg2012-es kiadás a Libritől, tesómtól kölcsönözve. Nagyon szép, ízléses kötet, és a keményborító miatt időtálló. Tetszettek a színek, a rajz a címoldalon, az egyedi védőborító.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr638451652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása