meseanyu 2014.11.27. 11:07

Első találkozás

pn.jpg

Igazándiból nem ez volt az első találkozásom a szerzővel, mert tavaly a Könyvfeszten volt szerencsém élőben is megtekinteni Parick Nesst, és így kiderült, hogy ő nem csak rendkívül népszerű ifjúsági író, hanem egy jóképű, szimpatikus fiatalember is. Ettől persze még nem rohantam fejvesztve a könyveit beszerezni, valahogy túl komornak, nem nekem valónak találtam őket. Aztán jött ez a daruasszonyos, mint első felnőtteknek írt regény, tetszett a borítója meg a fülszövege, bent is volt a könyvtárban, tehát semmi sem állta többé útját, hogy Patrick és én végre megismerkedjünk egymással. Azt rögtön levettem, hogy jól ír a srác, és mivel a kezdeti misztikus részt igen hamar követte egy hétköznapi vicces, úgy éreztem ez nekem való lesz. Sajnos aztán egyre több és követhetetlenebb volt a misztikus, és egyre kevesebb az aranyos csetlő-botlós, így bár lekötött végig (kíváncsi voltam a végkifejletre, amivel aztán sajnos nem voltam teljes mértékben kibékülve), mégsem lett ez a regény a szívem csücske. Volt jó pár szimpatikus és kevésbé szimpatikus figura, remek jellemrajzok, de amikor az ember épp kezdett volna elmerülni a történetben, izgulni a szereplők sorsáért, valahogy mindig kizökkentett a japános, népmesés, költőibbnek szánt, de inkább csak művészieskedő részekkel. Valahogy a többi könyvét inkább ilyennek képzelem, ezért nem is kaptam hozzájuk továbbra sem kedvet, viszont ha egyszer tudna írni egy egész könyvet mindenféle misztikum nélkül csak simán párkapcsolati zűrökről, munkahelyi viszályokról, szellemesen, amolyan Nick Hornbysan, akkor ezt az első találkozást követhetné talán még egy igazán kellemes második is, aztán meg majd meglátjuk. ;-)

2014-es Európa kiadás,  a városi könyvtárból kölcsönözve. Puha fedeles, de nagyon strapabíró és igényes, szépek a borítón a színek, illik a rajz a történethez.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr996936943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása