meseanyu 2014.07.16. 09:18

Egy korai Franzen

franzen_2.jpg

Az Erős rengést nem vittem el Stockholmba, mert egyrészt nem cipel az ember ekkora féltéglákat nyaralásra, másrészt pont a közepe táján jártam, és egy kicsit el is untam. (Hogy mit olvastam Stockholmban, arról itt olvashattok.) A szerzőnek ez nem a legkorábbi könyve, mert még egy volt előtte, de sokak szerint a leggyengébb, amit hajlandó vagyok elfogadni, de annyival azért nem alacsonyabb a színvonala, mint a Szabadságnak vagy a Javításoknak, hogy ez jelentősen csökkentse az élményt. Számomra még így is egy jól olvasható, sok helyen izgalmas könyv volt, ami kiemelkedik az átlagból. Annak idején agyonhallgatta a kritika, Franzen csak a következő regényével robbant be a köztudatban, de azzal aztán díjakat díjakra halmozott, pedig azért már ebben a regényben is nagyon látszik a nagy író, és benne van már minden, ami Franzenhez tartozik: a környezetvédelem, társadalom- és gazdaságkritika, középosztálybeli értelmiségiek, családi, párkapcsolati konfliktusok. Nagyon jó és fontos kérdéseket tematizál, több oldalról megvilágítva a problémákat, igazi bölcsnek tűnik nekem ez a Franzen, az ember igazán sokat tanulhat tőle, és még sem gurusan kioktató vagy leereszkedő. Nem lányregények az ő könyvei, de mégis sokszor olyan érzékeny, olyan líraian szép próza, a dolgok megoldásai annyira emberiek ugyanakkor igazságosak, hogy minden bűnünk bemutatása mellett is azt érezzük azért érdemes még ebben a világban élni. Én ezért szeretem Franzent. Meg tulajdonképpen ezért olvasok.

franzen_3.jpg2013-as Európa kiadás, a városi könyvtárból kölcsönöztem. A Franzen borítók nekem nagyon bejönnek, ez is teljesen esztétikus. Ez tipikusan nem egy olyan könyv, ami nem lenne nagy, csak annak akarják eladni, elég sűrűn van nyomtatva, úgyhogy nem nagyon lehet szerintem kisebbre kihozni. Nem egy strandra való darab, de a témája miatt sem, úgyhogy ez így rendben van.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr676512623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása