meseanyu 2014.05.18. 11:52

Kisvárosi poklok

rowling.jpg

Mivel nagy rajongója vagyok a Harry Potter sorozatnak, természetesen érdekelt Rowling felnőtteknek írt könyve, még akkor is, ha írtak róla hideget is meg meleget is. Egyébként is beleszerettem a társadalomkritikus nagyregényekbe az utóbbi időben, és ez több helyről jött infók alapján úgy tűnt, beleillik az eddig nálam Franzen és Smith képviselte kis körbe. Ebből a szempontból nem is csalódtam, mert tényleg ugyanazok a helyzetek, problémák kerültek elő, csak valahogy sokkal keményebben, sötétebben, nyomasztóbban. Amikor Franzen vagy Smith ironizál, megnevetett és ezzel nem bagatellizálja el a dolgokat, de mégis egy kicsit oldja az egyébként gyomorgörcsbe forduló szituációkat, addig sajnos Rowlingnál ezt nem éreztem (bár mások írtak róla, és nem mondom, hogy egy-egy pillanatra nem csapott meg engem is a humor szele, de annyira halványan, hogy egy pillanat múlva már el is illant, és jött helyette egy jó nagy arcul csapás). Annyi selejtes, visszataszító szereplő között nagyítóval kellett keresni a jókat, szerethetőeket, és nem állítom, hogy nem voltak ilyenek, de mégis nagyon nehezen tudták ellensúlyozni a többiek szörnyűségeit. Szóval minden tiszteletem Rowlingé, mert nagyon jól bizonyított ebben a teljesen eltérő műfajban is, de nálam azért mégis lemaradt a fent említett íróktól, mert ott mindig volt valami szépség, valami bizonyosság arra, hogy oly sok viszály után jöhet még valami jó. Rowling is próbálkozott valami ilyesmivel az utolsó oldalakon, egy-két dolog mitha a helyére is zökkent volna, de nem tudtam igazán hinni benne, hogy jöhet valami javulás, mert számomra ez az egész mégsem csak átmeneti üresedésnek tűnt, hanem egy visszafordíthatatlan, csontig hatoló ürességnek. De azért remélem hamarosan olvashatom a Rowling krimijét is, kíváncsi vagyok ott milyen világot teremt. 

covers_217314.jpg2012-es GABO kiadás, a bácsai fiókkönyvtárból kölcsönöztem. A védőborító nélkül tiszta feketében hoztam el a könyvet, és úgy gondolom ez  illene igazából a kötet komorságához.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr126178929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása