zadie + franzen.jpg

A képen a két szerző mások társaságában (nem találtam róluk sajnos jobb közös képet). Franzen fekete szandijáról, Smith pedig  turbánjáról ismerhető fel.

Mint ahogy itt ígértem, a fenti szerzőktől elsőként olvasott regények után sorra került mindkettőtől még egy, így most eredményt hirdethetek. Persze nem volt ez olyan igazi párbaj, vagy versenyfutás, hiszen sok szempontból eltérő szerzőkkel van dolgunk, de én valahogy mégis sok hasonlóságot is éreztem köztük, és ez a második kör után is így maradt. Franzen Amerikáról, Smith meg Angliáról ír, de mindkettő annyira a való életről, hogy számtalanszor azt éreztem, ez is meg az is mennyire igaz. Még ha van azért itt sok extrémitás is, mert persze unalmas is lenne a saját kis hétköznapjaink leképezését olvasni, de mégis nagyon magamra meg a környezetemre tudtam ismerni még a bevándorlók világában is. Szóval mindkét szerző nagyon érti a lélektant meg a családok dinamikáját, a férjek- feleségek, gyerekek-szülők kapcsolatát. Mindkét esetben ott az a jófajta kis irónia, amitől néha még hangosan is felnevettem. Franzen hozzám nyelvileg egy kicsit közelebb áll, olyan zseniálisan megszerkesztett körmondatai vannak, hogy a lélegzetem is eláll. A Fehér fogakban Smith is sokkal követhetőbb volt, mint előző regényében, úgyhogy ebben is felnőtt Franzenhez.  Mivel Smith velem egykorú nő, Franzen meg egy árnyalattal idősebb férfi, és britek mindig is közelebb álltak hozzám, mint az amerikaiak, ezért adna magát a döntés, hogy akkor mégis csak Smith viszi el a pálmát, de pont ellenkezőleg érzem. Mindkettőjüktől bármikor szívesen olvasok, és abszolút tehetséges alkotóknak gondolom őket, Franzen mégis egy kicsit meggyőzőbb tudott lenni mindkét alkalommal. 

javítások.jpg2012-es Európa kiadás, a városi könyvtárból kölcsönözve. A Franzen borítók jók, nem lehet rajtuk sok fogást találni, de a Szabadságé azért jobban tetszett.

 

 

 

 

fehér fogak.jpg2002-es Európa kiadás, szintén a városi könyvtárból. Ezzel a borítóval viszont egyáltalán nem vagyok kibékülve, gagyi szerintem, nem illik a könyvhöz.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr656127171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása