meseanyu 2014.01.16. 08:40

A szépségről

zadie-smith.jpgZadie Smith ( a képen) könyve egy fellángolásos vásárlás eredménye volt pár éve, szeee nagyon dicsérte, de nem volt meg a könyvtárnak, viszont pár száz forintért meg lehetett venni éppen akcióban. Aztán meg a szokásos módon porosodott egy ideig, és így elnyerte a jogot, hogy felkerüljön az idei várólista-csökkentésre. Egy kicsit kevesebb entellektüel rizsa és egy sokkal jobb fordítás azért sokat dobott volna rajta, de így is jól megírt, értékes, fontos könyvnek érzem. Smith pont azokat a mindennapi, középosztálybeli kínokat veszi elő, amiben élek, és én az ilyesmit szeretem a legjobban. Persze van aki ezt jobban tudja, és megint csak Franzennel tudok előhozakodni, de tőle majd elolvasom még a Javításokat, Smith-től meg a Fehér fogakat, és így lehet, hogy majd egy kicsit árnyalódik a kép. Persze nem is az a fontos, hogy melyik a jobb, hanem jelen pillanatban csak az számít, hogy szívesen olvastam Smith regényét, néha csodálatos leírásokat rittyentett és szívbemarkoló érzelmi szituációkat tudott teremteni. Jó kis szövedéke volt ez a mindenféle társadalmi problémáknak, és az az érdekes, hogy talán ez volt az első könyv, ahol nem sérelmeztem az elvarratlan szálakat, valahogy olyan érzésem van, mintha azután, hogy becsuktam a könyvet, a sok remekül megrajzolt figura élné tovább az életét nélkülem is, bukdácsolnak, ahogy eddig is, ahogy mi is, boldog pillanatok és nehézségek közepette. Az tetszett még, hogy Smith igazándiból nem foglal állást, nem nyilatkoztat ki, és ez is új élmény számomra, mert ilyenkor általában azt szoktam érezni, hogy a szerző maga sem tudja, hogy mit akar, de itt most éreztem, hogy ez tudatos, hogy megmutassa nekünk, olvasóknak, hogy semmi és senki sem fehér vagy fekete, hanem sokkal összetettebb ennél az élet. És így szép. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr275760791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása