Még az első, németországi nyaralásom alatt, bő két héttel ezelőtt olvastam az Agatha Raisin sorozat első kötetét, csak nagyon le vagyok maradva a bejegyzésekkel, mert azóta volt még egy nyaralás, és megkezdődött a vendégjárás itthon is.

Amint tudomást szereztem a sorozatról, azonnal kinéztem magamnak, tetszett a cím, a borító (a külföldi ráncfelvarrott változatot használta az Ulpius), a fülszöveg, úgyhogy be is szereztem, amint megjelent, aztán kicsit félretettem, hogy majd a nyaraláson olyasmit olvashassak, ami bizonyosan elnyeri tetszésemet. És lőn! Nem kellett csalódnom egyáltalán, rögtön elbűvölt az egész vidéki angliai miliő (jó, mondjuk az nekem mindig bejön), a kellemesen humoros stílus, és még a főhős is. Mert Agatha Raisin minden antiszociális viselkedése ellenére szerintem nagyon is szerethető figura, pont az az érdekes benne, ahogy lassacskán (és ez már az első részben is érezhető) lehámlik róla a páncél, amit eddigi életében viselt, és megtanulja másképp kezelni az emberi kapcsolatokat.

A sütis krimiket (mivel csenga ezekhez hasonlította a sorozatot a blogján) számomra egyértelműen kenterbe verte, bár azokat is szerettem, de itt sokkal jobban felépített, gördülékenyebben megírt szöveggel volt dolgom, valahogy az egész sokkal szórakoztatóbb volt számomra.  A hasonlóságok pedig nem annyira szembeötlőek szerintem, ennyi erővel Poirot vagy Maigret között is biztosan találnánk hasonlóságokat. Emellett Beaton majdnem tíz évvel korábban írta meg Agatha kalandjait, mint Fluke a maga sztorijait, tehát ha volt is ötletszerzés, mindenképpen utóbbi részéről.

Nekem mindenesetre kedvencemmé vált a sorozat, már várom a további köteteket, októberben megjelenik a második, és épp most láttam, hogy már a harmadik is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr813129510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása