Pár napja írtam 2018 legjobb gyerekkönyveiről, most pedig hoztam egy bejegyzést az ifjúsági szekció nekem legjobban tetsző darabjairól. Itt megnézhetitek az összes kötetet, amelyeket zsűriztünk.  Idén az a helyzet állt elő, hogy meglehetősen elégedett vagyok az eredménnyel. Egy kötetet cserélnék csak le, és ez Szakács Eszter könyve, mert bár nagy rajongója vagyok a szerzőnőnek, és a sorozat előző darabját is imádtam, ez a rész most engem nem kötött le kellőképpen. Helyette viszont nálam a legjobbak között helyet kapott Wéber Anikótól a Zuhanórepülés, amely a véghajrában csak egy paraszthajszállal maradt le a listáról. 

Íme tehát a szerintem legigényesebb, legszórakoztatóbb, leginnovatívabb kötetek:

moly_49.jpgBerg Judit - Kertész Erzsi: Az óra rejtélye

A sorozat első kötetete tavaly is bejutott a tízes listára, a második rész is hozta a színvonalat. Hasonlóan pörgős volt, mint az előző, a végén már egészen akciófilmes. A két főszereplő mellé bejött egy-két nagyon rokonszenves mellékszereplő, a gonoszok meg kellően ellenszenvesek voltak. Hangulatosak voltak a helyszínek, jól olvasható, szórakoztató az egész.

 

 

moly_50.jpgEcsédi Orsolya: Banyavész

Pörgős, izgalmas, szemtelen stílusú regény, a célközönség szerintem imádni fogja, és felnőttként is nagyon szórakoztató volt. Kell ennél több?

 

 

 

moly_51.jpgGabriella Eld: Talpig feketében

Rövidke, de pont ezért nagyon kis kompakt történet, remek bevezetője egy sorozatnak, amelyből remélem hamarosan több részt is olvashatunk majd. A stílusban, szóhasználatban számomra volt egy-két döccenő, amit egy éles szemű szerkesztő kigyomlálhatott volna, a borító és a könyv egész megjelenése se tetszik nekem, de ettől eltekintve nem tudok és nem is akarok belekötni semmibe, sőt mindenkit biztatok, hogy olvassa, ha szereti a disztópiákat, mert ez egy jól sikerült, szórakoztató darab ebben a műfajban.

 

Imoly_52.jpggaz Dóra: Egy fiú a csapatból

Pont egy ötödikes osztályban történt meg velem, hogy egy beszólás miatt el kellett beszélgetnem a gyerekekkel Hitlerről, a holokausztról. Számomra nagyon meglepő volt, hogy sokan, a legtöbben nem igazán tudtak ezekről a dolgokról előtte semmit. Én már nem emlékszem pontosan, hogy mikor szereztem erről az első benyomásaimat, értesüléseimet, de szerintem ez a korosztály már abszolút alkalmas ennek befogadására, pláne ilyen formában, ahogy ezt Igaz Dóra megoldotta. Kitűnő stílussal, életszererűen írja le a jelen történéseit, a múltat meg pont annyira empatikusan, ahogy azt kell. Jó lehet közös feldolgozásra is az osztályfőnöki órán.

moly_53.jpgKrausz Emma: Osztálykép

Nagyon kellemes olvasmány volt, szép szerelmi történet, és bár nem ment mélyre, de azért sok fontos problémát érintett. A nyelvezet könnyed, de sokszor nagyon szép képekkel. Egyedül azért vontam le egy kicsit, mert a jellemábrázolás néha kicsit hiteltelen volt, de ifjúsági vonalon még így is a jobbak közé tartozik.

 

 

moly_54.jpgMajoros Nóra: Pityke és prém

Jó a történet, a stílus, az üzenet, egészen a végéig úgy gondoltam, hogy ez egy tökéletes könyv lesz számomra. Az utolsó oldalakon viszont kicsit eluntam a harcot, volt olyan meglepetés, ami nem tetszett, és a lezárás se sikerült elég meggyőzőre. Ettől függetlenül nagyon ajánlom mindenkinek, mert egyedi, érdekes világot teremtett a szerző, aktuális a mondanivaló, és sok-sok szerethető dolog van benne. Viszont van egy pár elég kemény mozzanat is, úgyhogy csak bizonyos kor fölött javaslom.

 

moly_55.jpgMaksai Kinga: Mia & Maja

Értelmes, érdekes, szórakoztató ifjúsági, a sok gyönge mellett ilyenkor tér vissza belém a hit, hogy érdemes zsűrizni. Ezt a könyvet például szerintem magamtól nem vettem volna le a polcról, elég szkeptikusan áltam hozzá, de végén nagyon kellemes olvasmány volt. Nem váltja meg a világot, nem ír semmi rettenetesen egyediről, de amit ír azt korrekten, olvasmányosan, empátiával írja. Figyelni fogok a szerzőre, mert ez nagyon szép első regény lett.

 

moly_56.jpgTasnádi István - Jeli Viktória - Vészits Andrea - Gimesi Dóra: Az ellopott időgép

Ez a sorozat még mindig nagyon jó! Pörgős, vicces, izgalmas. Élvezet volt újra a régi kedves ismerősök kalandjait olvasni: egytől egyig nagyon jól kitalált, kidolgozott figurák. Annyira gördülékeny a stílusa, hogy csak úgy faltam az oldalakat. A függővég pedig arra enged következtetni, hogy lesz itt még több rész is. Már alig várom!

 

 

moly_57.jpgZágoni Balázs: A gömb

Alapban szeretem a disztópiákat, itt is megvolt minden, ami ezt a műfajt élvezetessé teszi. A Gömb és a főhős nagyon szerethető, a cselekmény sodró lendületű, a stílus meg egy kicsit egyszerű (valószínű az egyes szám első személyű elbeszélés miatt van ez így), de még elfogadható.

 

 

moly_58.jpgWéber Anikó: Zuhanórepülés

Ez megint egy hihetetlenül izgalmas, zseniálisan megírt történet Wéber Anikótól. Alig tudtam letenni, annyira lekötött. Remekül megalkotott világ, végig láttam magam előtt filmszerűen az egészet, a szereplők mintha le akartak volna sétálni a lapokról, fúúú, nagyon bejött. Először idegenkedtem a kétféle befejezéstől, de az is érdekes volt végül. Az egyik a legjobb volt a 2018-as mezőnyben, ezért is sajnálom, hogy nem jutott fel a listára.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr3814548290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása