meseanyu 2016.07.06. 15:46

A zsűrizésről

moly.JPG

Év elején kaptam a megtisztelő felkérést, hogy a Moly Merítés magazinjának gyermek- és ifjúsági irodalommal foglalkozó rovatának gazdájaként verbuváljak össze egy zsűrit, amely a 2015-ös magyar szerzőjű gyermekkönyvek közül kiválasztja a legjobbat. Ez a könyv megkapja majd a Merítés-díjat, amelyet tavaly már kiosztottak szépirodalmi kategóriában. Lelkesen láttam neki a feladatnak, és nagyszerű csapatot sikerült összehozni, akikkel rohamtempóban olvastunk, értékeltünk, és vitattuk meg a köteteket. Így május végére összeállt a tíz legjobb könyv listája, amelyekből a közönség is kiválaszthatja a kedvencét egy szavazás keretén belül. Természetesen a zsűri is tovább dolgozik, és dönt arról, hogy szerintük ki a legjobb, a két díjazott, a közönség és a zsűri választottjának kiléte pedig szeptember végén derül ki. Nekem a Varró testvérek Áfonykája a kedvencem, de nagyon szerettem Tóth Krisztina, Vadadi Adrienn és Dániel András könyvét is. Közben pedig már elindult az 2016-os könyvek zsűrizése is, ráadásul lesz külön ifjúsági kategória is, mert a 2015-ösöknél menet közben úgy döntöttünk, hogy kimondottan csak a gyerekkönyveket nézzük, kb. 10 éves korig, hiszen még így is nehéz volt összehasonlítani a lapozókat a hosszabb meseregényekkel. (Mondjuk nekem nem, mert előbbiek a gyengém, de ezt hallottam zsűritársaimtól.) Én egyébként elégedett vagyok a listával, azt az egyet sajnálom, hogy Harcos Bálint végül egy könyvvel sem szerepel rajta, pedig ő szerintem nagyon jelentős és termékeny alkotója jelenleg a magyar gyermekirodalomnak. A kimaradt, de a zsűrinek mégis kedves könyvekről egyébként itt, itt, itt és itt olvashattok. Én meg majd lassacskán ráveszem magam, és írok a zsűrizett könyvekről, főleg az első tízről.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr488870562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása