blog_49.jpgMonika Weize IBBY-díjas mesekönyve a Naphegy kiadó Művészi mesekönyvek sorozatában jelent meg, de szerintem a többihez képest eléggé kilóg a sorból, fogalmazzunk úgy, hogy nemhogy nem látom benne a művészit, hanem nekem egyáltalán nem is tetszik. Már a borítója sem túl vonzó, és belül sem jobb a helyzet. Szövegileg sem voltam tőle elájulva: a német pszichológusnő könyve elvileg az elválás fájdalmát segítene feldolgozni a kicsiknek, de nekem túl szájbarágósra, didaktikusra sikerült. Egyébként már a kilométer hosszúságú címe is szörnyű, és képvisel mindent, ami miatt nekem ez a kötet nem tetszik: "Mese a rózsaszín elefántról, aki nagyon szomorú volt, aztán újra jobban érezte magát".

blog_50.jpgMelanie von Bismarck könyve viszont nagyon tetszett, az "Amikor a nyulak még tudtak repülni"  ismét egy olyan könyv, ami méltatlanul olvasatlan, pedig annyira cuki. Mici, a főszereplő egy édes kis rosszcsont, apukája meg egy nagy fantáziával megáldott aranyos ember, aki amíg nincs itthon a mama (csak kiküldetésben van, hála Istennek, nem egy új elválós sztori), vicces, fura történetekkel szórakoztatja leányát. Nagyobb óvodásoknak, kisebb iskolásoknak zseniális, hangulatos esti mesék, tipikusan az a kategória (mondjuk minden gyerekkönyvnek ilyennek kellene lennie), ami a felnőttnek is élvezhető és élmény. Axel Scheffler rajzai meg nagyon helyesek, mint mindig.

blog_51.jpgBorsos J. Gyöngyi "Macskamesék" című könyve nem hagyott bennem mély nyomokat. A szöveg teljesen rendben volt, de már másnap reggel sem nagyon tudtam visszaemlékezni, miről szólt, mert persze, hogy egy macskáról, az egyértelmű. Szép a nyelvezete, de mint többen megjegyezték, erősen Máté Angira hajaz, és így nekem olyan utánérzéses. Makhult Gabriella illusztrációi meg nagyon művésziek, de tipikusan az a kategória (pedig én ritkán írok ilyet), hogy egy kisgyereknek akár ijesztőek is lehetnek. Még így is abszolút a jobbak közé tartozik, de nekem valahogy mégis felejthető volt.


A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr268392826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása