Mivel más sürgősebb, fontosabb és nem utolsó sorban érdekesebb témám nincs jelenleg, így folytatom a gyerekkönyvek értékeléseivel.

 

gevai.JPGA közlekedés mindig hálás téma egy gyerekkönyvben. Gévai Csilla könyve is nagyon helyes, jópofák a szereplők, aranyosak a rajzok, és még informatív is. Kár, hogy a könyvtár csak a második részét szerezte be (amikor kérdeztem az elsőt, nem is tudták, hogy létezik), így csak úgy belecsöppentem a közepébe, de a szerzőnek hála, abszolút érthető volt így is. Nagyobb óvodásoknak vagy kisiskolásoknak jó szívvel ajánlom, és van hozzá még foglalkoztató is. Ja, és kedvet kaptam ismét egy kicsit barangolni szép fővárosunkban.(Ami azóta meg is történt. ;-)

 

zinka.jpgHitka Viktória és Gál László mesekönyvén látszik, hogy az alkotók igazán együttrezegtek a kötet megalkotása folyamán. A Zinka és Simafül gyönyörű könyvecske, a papír, a színek, a minden apró részletre kiterjedő dizájn, nagyon az én stílusom. A mesék meg olyan kis egyszerűek, én is olvastam már persze ennél magasröptűbbeket, szebben fogalmazottakat, még az ovis korosztálynak szánt kategóriában is, de emellett aranyos, jó üzenetű történetek, szerethető az egész úgy összességében.

 

zinka_1.jpgZinka kalandjainak folytatása az UNICEF támogatásával jelent meg, fő témája a tolerancia, szolidaritás. A szép cél ellenére azonban a megvalósítás nem nyerte el a tetszésemet, sajnos ez a kötet szerintem lényegesen gyengébb, mint az előző, nem annyira szépen kidolgozott képileg sem, és mivel nagyobbaknak szól, a szöveg is lehetne erősebb. Egy ilyen akcióra én valami ütősebbel rukkoltam volna elő. Ennek ellenére szívesen látnék még Hitka Viktória által illusztrált könyvet, mert az első kötet tényleg zseniális képileg, de úgy látom a hölgy most mással van elfoglalva

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr47870524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása