candleford_1.jpg

Bár nem láttam még az összes részt, és  amit igen, azt sem mindig időrendben, de határozottan kellemes benyomásokat szereztem így is a Candlefordi kisasszonyok című sorozatról. Aki, mint én is, szereti a Váratlan utazást, a kort, a hangulatot, biztosan szívesen elidőzik ebben a világban is. Mindezek után természetesen nagy örömmel vettem, hogy megjelent a sorozat alapjául szolgáló könyv, vagyis Laura Thompson önéletrajzi ihletésű három regénye egy kötetben. A szerző kitűnően mutatja be a 19. század végének vidéki életét, rengeteg érdekes információt kaphatunk a mindennapokról, szokásokról, az étkezéstől a ruházkodáson át az iskolai tevékenységekig. Ne várjon azonban senki olyan megmosolyogtató vagy éppen megkönnyeztető történeteket, mint amilyenek a sorozat egyes epizódjai. Tompson nem Montgomery, nem ír olyan könnyeden és frappánsan, ezek inkább életképek, néha egy-egy anekdota, nem is igazán nevezném regénynek, inkább valahol félúton van a memoár és a szociográfia között. Persze feltűnnek a sorozat szereplői, a főszereplő itt is Laura, és találkozunk Miss Lane-nel vagy épp a Pratt nővérekkel, de annyira keveset tudunk meg róluk, hogy ha nem láttam volna a sorozatot, nagyon vázlatosnak érezném az alakjukat. Azért amit leír, azt szépen és igényesn írja Tompson, de azt gondolom, az olvassa el ezt a könyvet, aki tényleg érdeklődik a kor iránt, és szívesen olvas részletes, hosszas leírásokat, mindenféle különösebb történet, párbeszéd nélkül. Ha pedig édes-bús, fanyar humorú, szívmelengető régimódi történetekre vágyik, akkor nézze inkább a sorozatot. Én is azt fogom tenni, amint befejezem az Agymenőket.

candleford.jpg2014-es kiadás a Tóthágastól, saját példány, tesómtól kaptam névnapomra. Keménytáblás, védőborítós, de én a fentiek ismeretében kicsi félrevezetőnek érzem a sorozat szereplőit a címlapon. Persze érthető ez üzleti szempontból, de lesznek szerintem, akiket majd csalódás ér emiatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr657090973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása