meseanyu 2014.11.11. 09:50

Könyvmolyoknak?

gabbyzevin.jpg

Nehéz egy nagyon nekem való könyv után újra tiszta lappal indulni, most valahogy úgy vagyok, hogy belekapok ebbe is meg abba is, de nem érzem sehol magam annyira komfortosan mint a Rosieban. Gabrielle Zevin Egy könyvmolyának is talán ez nem használt, hogy egy ennyire jó könyv után jött, és így nem hozta a formáját. Vagy talán egyébként sem nyűgözött volna annyira le, ezt már sosem fogom megtudni. Mindenesetre legalább végigolvastam, és ez manapság nagy szó, de egy ilyen címtől és témától én többet vártam volna. Mert mennyire jó már, ha magadról olvashatsz? És ha egyik megkülönböztető jegyednek tekinted, hogy sokat olvasol, nyilván számítasz rá, hogy ismerős világba kerülsz egy könyvmolyról szóló  regényben. Na, én ezt nem annyira éreztem, ezt az otthonosságot. Nagyon sok jó hangulat volt benne, egy-egy felcsillanó sziporka, de egy igazán felejthetetlen könyvhöz nekem most jóval több kellett volna. A közepéig nagyon olvastatta magát, aztán amikor megéreztem, hogy a könnycsatornáim meglehetősen direkt módon való ingerlésére fog kimenni a játék (amit kevés kivételtől eltekintve nem szeretek), kezdtem ideges lenni. Lehetett volna ezt elegánsabban szerintem, kevesebb tragikummal, picit több irodalmisággal és finesszel, és akkor gazdagabb lennék még egy hatalmas élménnyel. De hát ne legyen az ember telhetetlen, nem minden bokorban teremnek kedvencek, főleg ha az olvasó kezd olyan finnyássá válni, mint én. Azért nem beszélnék le senkit erről a könyvről, sok  mindenkinél be tud találni, és nem vesz el annyi időt az életünkből, hogy ne lenne érdemes próbát tenni vele. Ha pedig mégis bosszankodásba fulladna a dolog, én szóltam. 

könyvmoly.jpg2014-es Magnólia kiadás, kedves ismerőstől kölcsönözve. A borító eléggé gyerekkönyves jellegű, azért ennél komolyabb a könyv szerintem. Ráadásul túl puha is volt, én szeretem az ennél azért kicsit testesebb, jobban forgatható könyveket.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr326886273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása