meseanyu 2014.09.09. 10:04

Orosz melankólia

ulickaja.jpg

Akkor most jöjjön ismét egy könyves bejegyzés, mert nagyon el voltam foglalva a házzal (de azért jön még a ház is, nem menekültök). Ulickajával már régen kacérkodom, de valahogy visszatartott, hogy olyan gyanúsan népszerű volt, ilyenkor mindig egy kicsit elgondolkodom, hogy ha olyan sok mindenkinek tetszik, vajon nem lesz-e túl populáris nekem.  Aztán elolvastam az egyik gyerekkönyvét, és nem jött be túlzottan, de utána mégis esélyt adtam a másiknak is, az meg rettenetesen tetszett, úgyhogy nagy lendülettel kivettem tőle az Életművésznőket a könyvtárból, de vissza is vittem olvasatlanul, mert valahogy akkor nem volt hozzá hangulatom. Aztán jött egy kihívás a Molyon, és bár nem függök már egyáltalán a kihívásoktól és csak nagyon kevésre nevezek be, ez most megint megindította bennem a vezérhangyát, és legközelebbi könyvtári látogatásom során jött velem haza a Szonyecska. És rá kellett jönnöm, hogy Ulickaja iszonyat jól ír, ha akar, és muszáj lesz tőle olvasnom még, mert nem hagyhatom elmenni mellettem ezt az édes-bús világot, ezeket a gyönyörű mondatokat, ezeket a plasztikusan megalkotott szereplőket. Rövid de nagy erejű könyvecske volt ez, remélem egy szép barátság kezdete. Igazából szeretem én az oroszokat, időről időre szívesen olvasnék például Csehovot is, de valamiért nem teszem, most talán sikerül egy kicsit elindítanom magam ezen a vonalon, aztán majd meglátjuk, mi sül ki belőle.

szonyecska.jpg2009-es Magvető kiadás, a városi könyvtárból kölcsönözve. Szép ez a kiadás, igényes, jól olvasható, forgatható. Nekem mostanában sokszor jobban tetszenek a belső borítók, mint a védők (ezeket egyébként kis könyvtárunkban mindig elsinkófálják), most is így voltam vele: nagyon szép ez az egyszerű szürke-fehér, szépek a betűk is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr236682589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása