meseanyu 2014.07.14. 11:07

Stockholm

Tavalyi koppenhágai túránk után kedvet kaptunk Skandináviához (na meg a Norwegian-nél is maradt még pontunk), ezért idén nyáron Stockholmot céloztuk be. Hétfőn délelőtt indult a gépünk, várakozás közben még beültünk a Costa Coffee-ba, ahol isteni karamellás jeges kávét és narancsos tortát fogyasztottam. Ez megint egy olyan hely, amit el tudnék fogadni kicsiny városunkban is, de ahogy látom számos fővárosi egység mellett vidéken csak Nyíregyházán lehet hozzájuk betérni.

Stockholmban gyönyörű napsütés, 28 fok fogadott, és ez a négy nap alatt végig így maradt, ha nem a saját szememmel látom, nem hiszem el, hogy ennyire mediterrán hellyé tud válni ez az északi főváros a jó idő hatására. Tele voltak a teraszok, a parkok, a vízpartok, az emberek sziklákról ugráltak a vízbe, és bikinis lányok napoztak a jachtokon, tisztára mint a Riviérán (bár ott még nem volt szerencsém járni).

A szállásunk egy aranyos kis szállodában volt az egyetemi negyedben, egy bevásárló utcán lesétálva pár perc alatt bent voltunk a központban. Első délután megnéztük az Óvárost és a Nobel Múzeumot, este tízig világos volt és meleg. Ja, és ettünk Ben &Jerry's fagyit, ami isteni finom és irtó nagy gombócokat adtak, úgyhogy gyakorlatilag az volt a vacsoránk. Másnap a Skanzent vettük célba, itt rengeteget mentünk és nagyon meleg volt, úgyhogy estére jól lesültünk, a gyerek  meg még egy enyhe napszúrást is beszerzett, ezt sem hittem volna, ha nem velünk történik. A Skanzen egyébként gyönyörű, van állatkert is, vidámpark meg mindenféle kajálda és kézműves bolt. Itt sikerült betérnünk egy korhű módon berendezett kávézóba egy Fikára (így hívják a svédek a délutáni kávézást-sütizést), és megkóstoltuk a kanellbullart, az isteni fahéjas csigát. Ezek után még belefért egy hajókirándulás, aztán meg a fergeteges német-brazil.

Másnapra maradt a királyi palota meg a városháza, fölmentünk a tornyába is, gyönyörű volt a kilátás, de azért nekem kicsit tériszonyos élmény. A TGIF-ben ebédeltünk, ami nem igazán autentikus svéd, de már régen ki akartuk próbálni, és tök jó helyen volt a belvárosban. Utána még felkutattuk a Hard Rock Cafét is, mert ott meg tavaly Koppenhágában ettünk, és vettünk a gyereknek egy pólót, most pedig beszereztünk neki egy stockholmosat is. Csütörtökön már csak a reptérre mentünk, mert délben indult a gép, aztán másnap nagyokat csodálkoztunk, hogy a stockholmi forróságból hazaértünk a 16 fokos győri őszbe.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.