kate morton.jpg

Kicsit tartottam Kate Morton új (na, jó azért annyira nem új, de én csak most jutottam hozzá) könyvétől, mert a második azért az elsőhöz képest kis csalódást jelentett. Persze már akkor is azt mondtam, hogy jöhet a többi is, de azóta olvastam egy-két még nagyobb csalódást jelentő kosztümös-szórakoztatóst, és valahogy úgy éreztem, kezdek eltávolodni ettől a műfajtól. De aztán a szerencse úgy hozta, hogy gyermekem meg az apja ezt a könyvet választották anyák napi meglepetésül, és valahogy kedvet is éreztem rá hirtelen, meg egyébként is megfogadtam, hogy a könyvtáramba kerülő könyvekre nem ülök rá hónapokig, hanem hamar elolvasom őket, és lőn: már el is fogyasztottam ezt a kis féltéglát, mint a sicc. És még jól is esett! Az elején mondjuk megint arcul csapott egy-két modorosság, bizarr szóalkotás, de aztán ezek szerencsére elmaradtak, a történet meg izgalmas volt, még ha nagy összességében kitalálható is. Persze azért voltak meglepetések, de inkább olyan  jó kis elmerülős volt, pláne amikor egész hétvégén esett az eső én meg csak fetrengtem a kanapén, és arra gondoltam, hogy játszódhatna ez a jelenet egy kastélyban is, és el tudtam magamat képzelni ebben az élethelyzetben, ahogy pongyolában olvasgatok, vagy kimegyek rózsát vágni a kertbe. És tulajdonképpen ezért olvasok én ilyen szerzőket, mint Kate Morton, hogy egy picit elragadjon a képzelet, és elszökjek a valóságtól. De közben inspirált is, mert az is eszembe jutott, hogy a lassan felépülő kis házamban is olvasgathatok naphosszat, meg gondozhatom a kertemet, és ilyenkor mindig arra jutok, hogy milyen szerencsés is vagyok, hogy már majdnem olyan az életem, mint az álmaim.

távoli órák.jpg2013-as Cartaphilus kiadás, saját tulajdon. Jót tett a kiadóváltás, ez a borító határozottan kellemesebb, mint a Könyvmolyképzős giccsesek (bár ott is inkább az első volt kritikán aluli). És kemény borítós létére elég baráti az ára is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr546160379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása