blog_314.jpgAnna Gavalda: Életre kelni

Mindent olvastam eddig Gavaldától, kívéve a legutóbb (2015-ben) megjelent könyvét, a Billie-t, amit valamiért nem szerzett be a könyvtár. Én meg megvenni nem akartam, mert mondtak róla rosszakat, plusz eléggé ellentmondásos a viszonyom a szerzővel, nagy magasságokat, de nagy mélységeket is megjártam már a könyvei által. Most mégis nagyon megörültem, hogy lesz új könyve (november közepére ígérik), főleg, hogy novelláskötet, és bár ez a műfaj nem a kedvencem, Gavalda nagyon jó benne. Ezzel együtt viszont a Billie-re is nagyon rácuppantam, úgyhogy nem tudom, mi lesz velem ebben a sürgető Gavalda-vágyban.

blog_315.jpgLindsay Jayne Ashford: Rejtély az Orient Expesszen

Ennek a könyvnek nem csak a borítója csodás, hanem az ötlet is, hogy Agatha Christie-ről írjon valaki fikciót, és hogy mindez még az Orient Expresszen is játszódjon, ami számomra örök bakancslistás elem marad (valószínűleg soha nem lesz annyi pénzem, hogy rászánjak ennyit egy vonatútra). De persze emellett ott van a félelem is igen erősen, hogy gagyi lesz, és csalódottan hajítom majd a sarokba a kötetet. Ha nem vettem volna már könyvet karácsonyra anyósomnak (Belgravia), valószínűleg ez lenne a kiválasztott, mert olyannak tűnik, ami mindkettőnknek tetszhet.

blog_316.jpgKerstin Gier: Wolkenschloss

Kerstin Giertől eddig mindent németül olvastam, úgyhogy nem akarom ezt a szép hagyományt megtörni, viszont jelenleg még aranyáron adják ezt a legújabb regényét, ezért valószínű, hogy megvárom, hogy beszerezze a tesóm barátnője, akitől eddig is kölcsönkértem Gier köteteit. Viszont annyira vonz, hogy azonnal olvasnám, sőt szívesen le is fordítanám, úgyhogy nagy a dilemma. Rendkívül jó kuliszákkal rendelkezik a sztori egyébként (főképp ez, ami felszította az érdeklődésemet): szilveszter a hegyekben egy Grand Hotelben. És ehhez még vegyük hozzá a szerző humorát, és izgalmas történetvezetését: máris csorog a nyálam!

blog_317.jpgGeorge Saunders: Lincoln és a bardo

És a könnyed, női irodalom után jöjjön egy 58 éves, komoly férfi munkája, aki ezzel az első regényével rögtön meg is nyerte a Man Booker-díjat. (Mondjuk a pasi eddig bőszen írta a novelláit, szóval nem egy ismeretlen kis kezdő, de ez azért mégis reményt ad arra, hogy akár még én is írhatok egy jó regényt. :-))) Nem szoktam egyébként elájulni az ilyesfajta díjaktól, de ennek a könyvnek annyira szép a borítója, és annyira kellemesen misztikus egyben szívhezszóló a tartalma, hogy ez egyszer nem tudtam kivonni magam a tömeghisztéria hatása alól. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr7212974406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása