meseanyu 2016.12.20. 15:10

A szokásokról

moly_5.JPGGretchen Rubin első könyvét már jó pár éve olvastam, és azonnal lelki rokonságot éreztem vele: az a könyv olyan volt, mintha csak rólam szólt volna. Annyira nagy hatást tett rám, hogy éveken át mindenkinek ajánlgattam, és nagyon örültem, amikor oly hosszú idő után új kötetete jelent meg magyarul. Az új könyv a szokásokkal foglalkozik, mert a szerző szerint a jó szokások kialakításán áll vagy bukik a boldogságunk. És mennyire igaza van! Rubin megint úgy ír, mintha csak a New Yorkba szakadt ikertestvérem lenne (egyedül a szénhidrátszegény diéta kapcsán fedeztem fel ellentétet kettőnk között, de ezen hajlandó vagyok nagyvonalúan átlendülni), és ahogy faltam az oldalakat, úgy éreztem, hogy ez a nagyon is gyakorlatias elmélet még jobbá teheti az életemet. Nem, mintha panaszkodni akarnék, nap mint nap hálát adok a sorsomért, de kellett valami új inspiráció, és most tele vagyok energiával és ötletekkel. Most ezt a könyvet ajánlgatom mindenkinek, minden megoldandó problémáról ez jut eszembe, és el fogom olvasni a szerző harmadik könyvét is, ami igazából a második, és nem tudom, milyen megfontolásból nem adták ki magyarul, de most az angolul olvasás sem rettent el.  (Sőt az egyik fontos projektem a jövőre nézve, amit Rubin könyvének hatására határoztam el, hogy életem ezen méltatlanul elhanyagolt területén is javítani fogok.) Igazából amit nekem adott ez a könyv: jobb időbeosztás, kevesebb elkalandozás, kreatív tervek és hatékony megvalósításuk, összességében egy sokkal termékenyebb és ezáltal boldogabb élet. Ráadásul más guruk iránt is felkeltette az érdeklődésemet, úgyhogy nem kizárt, hogy hamarosan sorra kerül ez és ez is.

moly_3.JPG2015-ös kiadás az Édesvíztől, a városi könyvtárból kölcsönözve. Helyes kis címlapja van, de szerintem túl csajos. Attól még, hogy nő írta, ez egy abszolút uniszex könyv. Megint csak azt kell mondanom, hogy az angol nyelvű semlegesebb, de mégis esztétikus borító ezerszer jobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr1812058121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása