meseanyu 2015.04.22. 10:55

Mesés főzés

spagetti2.jpg

Ez egy nagyon szimpi, egyszerű de látványos étel a könyvből, a harmonikakrumpli házi ketchuppal.

Meserajongóként nagy izgalommal vettem kézbe Vrábel Krisztina könyvét, amelyben mesehősökhöz köthető recepteket ígér. A könyv gyönyörű, a receptek használhatóak, de én a mesékből egy kicsit többet vártam. Mert megjelenik egy-egy illusztráció, hosszabban, rövidebben meg is indokolja a szerző, hogy miért éppen azt az ételt főzte a könyv ihletésére, de én valahogy hosszabb részleteket vártam, és egy kicsit adekvátabb indoklásokat, mert így inkább csak olyan érzésem van, hogy egy nagyon jó kis gyerekekkel főzős szakácskönyvet eléggé erőltetett módon szeretnének a Pagony (egyébként remek) kiadványainak marketingeszközévé tenni. Elég lett volna szerintem az alapkoncepció, hogy milyen klassz dolgokat lehet főzni a gyerekeknek, a gyerekekkel, megspékelve egy-két jó tanáccsal, hogy miként szerettessük meg pl. a különböző zöldségeket az ifjakkal, és nem kellett volna belekeverni Boribont és társait. Egyébként meg le a kalappal Vrábel Krisztina előtt, mert a receptek tényleg fantáziadúsak és egyszerűek, helyes a kísérőszöveg, és még a fotókat is ő készítette. Meg persze autentikus az egész, hiszen két fia van, és eteti őket a házi koszttal láthatólag, meg jól be is vonja őket a főzésbe. Közben eszembe jutott, hogy volt egy nagyon hasonló kötet is, a Tejbegríz, amit tavaly olvastam, és vétkesen hanyagul nem írtam róla. Ott mondjuk volt egy csomó irodalmi szöveg, változó minőségben, viszont kevés volt a recept (azokat Mautner Zsófi kreálta). Úgyhogy akkor lehet választani, aki inkább receptekkel megbolondított mesekönyvre vágyik, azt ne a Végtelen spagettiben keresse, viszont korrekt, jól használható szakácskönyvként még akár megvételre is ajánlom, és nem csak kisgyerekeseknek.

spagetti.jpg2013-as kiadás a Pagonytól, a városi könyvtárból kölcsönözve. Ahhoz képest, hogy puhakötés (persze a jófajta) nekem nagyon időtállónak tűnik, a dizájn pedig nagyszerű, szemet gyönyörködtetően türkiz. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr807388634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása