apollónia.jpgThury Zsuzsának azt hiszem majdnem minden könyvét olvastam gyerekkoromban, és nem mondom, hogy első számú kedvencek voltak, de határozottan jó emlékeket őrzök róluk. Ennek a könyvnek meg annyira vonzó volt az egész miliője, hogy gondoltam kezelem vele az enyhe olvasási válságomat, ami abban áll, hogy úgy néz ki semmi komolyabb dolog nem csúszik most (félbehagytam pl. a Lempieré-lexikont is, amire pedig már régóta vágyakoztam), tehát jöhetnek a könnyed lányregények. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy fülszöveg ide, borító oda, a gyerekszereplők ellenére ez nem egy kimondott ifjúsági könyv. Persze van benne móka és kacagás, és csodálatosan üdítő az 1910-es balatoni nyár kulisszája, de az egészet körbelengi valami pókhálószerű, finom mélabú, olyan problémák, megfogalmazások merülnek fel, amit nem biztos, hogy igazán mélységeiben felfog egy 10 éves, mert hogy a kiadó ettől az életkortól ajánlja a könyvet. Én ezen az életkoron emelnék egy kicsit, de a finom lélekrajzok, szerethető figurák és a bájos szerelmi történet miatt bátran olvasható felnőtteknek is. A megfogalmazás számomra nem volt olyan gördülékeny, mint az előző olvasmányomban, de a kor hangulata itt is imádnivaló.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr945401487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.08.10. 23:13:34

Nekem szürke csíkos borítóval rémlik. Nagyon szerettem valamikor 1000 éve.:)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2013.08.14. 14:58:12

Sok borítója van igen, elég népszerű kötet lehetett egykoron, nekem régen viszont valamiért kimaradt, most pótoltam. :-)
süti beállítások módosítása