meseanyu 2014.01.06. 17:55

Svábok

sváb1.jpgsváb2_1.jpgsváb3.jpg
Balogh Robival egy GJU-s(Gemeinschaft Junger Ungarndeutschen = Magyarországi Ifjú Németek Közössége) rendezvényen találkoztam Városlődön, ahol bemutatta a svábos trilógiájának első részét, a Schvab evangiliomot, és akkor elementáris erővel hatott rám, hogy egy nálam két évvel idősebb fickó, aki ráadásul ugyanarra az egyetemre járt, ahová én, végre írt egy olyan könyvet, amilyenre már régen vágytam. Valami mélyről jövő identitástudat kötötte akkor ott össze a jelenlevőket, és amikor olvastam a könyveket, mert aztán lassan sorra került mind a három, újra és újra rácsodálkoztam, mennyire megfogott bizonyos pillanatokat, momentumokat a szerző. Balogh azt az elvontabb vonalat képviseli a magyar irodalomban, amiért én annyira nem rajongok, de a téma lehengerelt, és megbocsátottam neki a néhol előforduló érthetetlenségeket meg lila ködöket. (Nem is értem, hogy miért olvassák olyan kevesen, hiszen annyi más ilyesmit olvasnak nagy előszeretettel a népek.) Az első és a második mágikusabb, mint a harmadik kötet, viszont az a legmegrázóbb, mert előjön minden, ami rossz volt a svábság életében, a málenkij robottól a kitelepítésig. Ha én írnék erről a témáról, biztosan kedélyesebbre, pozitívabbra sikerülne, hiszen életem legszebb pillanatait köszönhetem annak a kis sváb falunak, ahol a nagyszüleim éltek, és ahol gyönyörű gyermekkori nyarakat, vidám karácsonyokat töltöttem. De azért köszönöm a Balogh Robinak, hogy megírta ezeket a könyveket, és ezzel emléket állított egy olyan nemzedéknek, akik sokat dolgoztak, sokat szenvedtek, mégis minden napjukat áthatotta valami igazi mágia, életszeretet.

És ezzel a magam szabályai által teljesítettem is a tavalyi várólista-csökkentést, mivel harmadik sváb volt az utolsó a listán, amit még el kellett olvasnom, és ez még 2013-ban sikerült is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr185739659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása