majd újra lesz nyár.jpgCsodálkozom, hogy nem olvassák tömegével ezt a könyvet, hiszen hamarosan jön a film , és ilyenkor azért be szokott indulni a marketing gépezet (bár talán majd, ha kiadják filmes borítóval, úgy látom angolul már kapható). Nem szoktam ugyan a borítókon pörögni, de azért ez a lepkés virágos, lányos színű (na jó, most nézem, hogy van benne fekete is, talán ez akarta jelenteni a kontrasztot) nekem  elég félrevezető volt, hogy a fülszövegről már ne is beszéljünk. Az volt a prekoncepcióm, hogy akkor kapok most valami idilli vidéki angliásat, aztán majd kitör a második világháború, de mindez engem, és a könyv szereplőit csak marginálisan érint. Aha. Először is a történet egyáltalán nem a huszadik század közepén játszódik, hanem valahol a nem túl távoli jövőben, vagy egy alternatív valóságban, ahol minden úgy van, mint napjainkban (először a mobil említésekor kaptam fel a fejem, hogy akkor itt az én vélelmeimmel valami nem stimmel), de aztán jön egy elég érdekes világégés, és a könyv nagy része arról szól, hogy tizenéves főszereplőnk és társai hogyan lesznek úrrá a helyzeten. A háború leírása helyenként eléggé naturalista, ezért semmiképp sem adnám 14-nél fiatalabb gyermek kezébe (mert ugye ifjúsági irodalomról van elméletileg szó), és mindenképpen nyomasztó, ami nem baj persze, kellenek az ilyenek is, de nekem a nagy ház, elvadult kert, fura unokatesók Gavaldára hajazó megjelenítése jobban tetszett, azokat a részeket olvastam volna még tovább is. A szerelmi szál meg nagyon sántított, ha elolvassátok, tudjátok majd miért, mindezek ellenére nem beszélek le róla senkit, mert könnyen, gyorsan olvasható, és érdekes is, de nálam ez most inkább csak egy erős négyes. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr305522647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.09.19. 11:59:54

Elkezdett érdekelni. Ez is egy olyan könyv, amiről nem is hallottam eddig. És a készülő filmről sem.:)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2013.09.23. 09:20:02

@Littlewood:engem ugyan nem nyűgözött le maradéktalanul, de határozottan a jobbak közé tartozik. (Néha érdemes bóklászni ezek szerint a könyvtár polcai között, és az ember elfeledett kincsekre lel. :-)
süti beállítások módosítása