JamieOliver.jpg

Minden tiszteletem Jamie Oliveré, azt gondolom alapjaiban változtatta meg a gasztronómiai hozzáállásunkat, ezért habár van már itthon három könyve, és a receptek jó, ha 10%-át főztem meg eddig, nagy örömmel hoztam el a bácsai könyvtárból a zsákmányt, legújabb könyvét, a 30 perces kajákat. Manapság már csak az inspiráció miatt olvasok recepteket, nem érdekelnek a pontos adagok, elkészítési módok, csak az alapanyagok, az ízpárosítások, esetleg egy-egy trükk, és erre Jamie könyve tökéletes volt. Biztos, hogy vannak sokan a földkerekségen, akiknek ezen felül hatalmas segítséget jelentenek a gyorsan és könnyen elkészíthető menüsorok, én mint gyakorlott háziasszony (ha nevezhetem magam annak) olyan nagy újdonságokat azért nem fedeztem fel az receptekben. Nyilván egy főétel salátával, meg egy faék egyszerűségű desszert azért nekem is megy saját kútfőből is közel ennyi idő alatt. Arról nem beszélve, hogy volt egy-két igen csak angolos hozzávaló, pl. a mentaszósz vagy az édeskömény, amit ma hiába hajkurásztam a Sparban, pedig emlékszem, hogy régen volt nekik. Szóval azt mondom, ez a könyv elsősorban kezdőknek, másodsorban meg olyanoknak való, akik vagy nagy brit kaja rajongók, vagy pedig viszonylag bevállalósok, mert ez bizony nem rántott hús vagy pörkölt. Mondjuk ezt az emberek nem is várják szerintem Jamie-től, úgyhogy aki szívesen próbál ki viszonylag egzotikus kajákat, az bátran vágjon bele.

jamie_1.jpg2013-as Park kiadás, bácsai fiókkönyvtárból kölcsönözve. A borító meglehetősen jellegtelen, az ételfotókkal sem annyira voltam elégedett, valahogy minden kaja olyan összecsapottnak nézett ki a képeken

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr366095047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása