varolista2013kicsi.jpgfinnugor vámpír.jpgOlvasom tehát szorgalmasan tovább a Szécsi Noémi életművet, ez a kötet pedig még várólista-csökkentős is, mert szintén a tavalyi Alexandrás Európa-akcióban került a birtokomba, ami ugye nem most volt. A külcsín egy határozott ötös ennél a könyvnél,  a belbecs viszont csak négyes lett, akárhogy fájlalom. Javára legyen mondva  a szerzőnek, hogy szinte minden könyvében egy egészen új világot teremt, és első könyvnek azért elég erős ez is, tekintve még azt is, hogy Szécsi Noémi csupán huszonöt éves volt a könyv első megjelenésekor. Az is lehet, hogy ha ezt olvasom először tőle és/vagy huszonévesen, akkor nagyobb hatást tett volna rám a könyv, de így megint csak azt tudom mondani, hogy a Kommunista Monte Cristo jobb volt, még mindig azt az elsöprő élményt várom, akárhányszor a kezembe veszek egy regényt a szerzőtől. A vámpírkodás egyébként csak egy érdekes kulissza szerintem ebben a kötetben, ami persze meglepő és mulatságos helyzeteket teremt, de én erősebbnek látom a bölcsész fiatal útkeresését, ami gondolom azért eléggé önéletrajzi ihletésű is. Az, ami valakinek lehet, hogy egyenesen emeli a könyv értékét, vagyis hogy megy a kever-kavar akörül, hogy most akkor fiú vagy lány-e a főhős (de mindenképpen enyhén biszex), engem inkább zavart, felesleges hókuszpókusznak találtam. Arról nem beszélve, hogy én már a regény olvasása előtt megtudtam egy Könyvjelzős cikkből az igazat, mellesleg ez az első guglizásra is ott virít nagy betűkkel a képernyőn, csak be kell ütni a főszereplő nevét. Szóval ez az egyik, amiért levontam, a másik pedig a néhol számomra felesleges bölcsészkedés, ami az egyébként az elején meglehetősen szimpatikus főszereplőt egyre ellenszenvesebbé tette. Persze ez is olyan dolog, amiben valaki szeret dagonyázni, én annyira nem kedvelem az efféle szócsavarást meg idegen szavakkal dobálózást.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr355073908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása