És megint egy krimi, Agatha Christie nyomdokain járó, szelíd és szolid, ráadásul pedig a boldog békeidőkben játszódik, ami óriási pluszt ad hozzá, hiszen ez a világ nagyon-nagyon közel áll hozzám, Baráth Katalin pedig azzal a csodálatos könnyedséggel festi meg a kisasszonyok világát, ahogy új kedvencem Lucy Maud Montgomery. Azt hiszem Baráth Katalin is  a kedvencem lesz, csak írjon még ilyen bájos, fordulatos történeteket, az se baj, ha nem krimi, csak olvashassak még a századelő kisvárosáról, amilyen talán a régi-régi Szekszárd is lehetett, és ahol nagyon szerettem volna élni én is kamaszkoromban és talán még ma is. Valószínűleg ezért sem ragadott meg annyira a kötet végén álló két novella - ha mégolyan remek ötlet is Poirot megidézése például -mert nem Ókanizsán, idilli álomlakhelyemen játszódott. Meg az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a novellákat olvasva még a regényben jártam, és a befejezésen búsongtam, amely nem volt igazán romantikus az én lelkemnek. A szerelmi szál sajnos nem a én ízlésem szerint alakult, de ettől függetlenül remekül szórakoztam, és külön örülök annak, hogy egy első könyves magyar írónő szerzett nekem kellemes perceket. Csak így tovább, Baráth Katalin!

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr432267021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1sx 2010.09.02. 18:12:58

Miért, hogyan kellett volna alakulnia? :)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2010.09.07. 16:47:23

@1sx: Én nagyon drukkoltam Remete Pistának, hogy elérje a vonatot (képletesen is), de persze értem én, hogy Veron önálló nő meg minden. :-)

1sx 2010.09.09. 11:33:15

@meseanyu: Hát, szerintem az nagyon nem illett volna ehhez a könyvhöz. Én kimondottan fordítva voltam vele, attól tartottam, hogy azzal csapja el a végét BK, hogy Pistánk eléri a vonatot. :)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2010.09.10. 10:19:51

@1sx: Ok, értem én ezt, viszont nem szívesen látom kőfeminista besavanyodott vénlánynak sem Veront. A Losonczy-féle kaland azt is mutatta, hogy hajlik ő a romantikára, viszont így nekem egy kicsit igazságtalannak és megalapozatlanul szeleburdinak tűnt a szívügyekhez való hozzáállása, amit számomra javíthatott volna Pista rehabilitálásával. :-)

1sx 2010.09.10. 10:39:08

@meseanyu: Reménykedjünk egy második részben. :)
süti beállítások módosítása